Never ending to-do-lists…


Ännu en helg slut. Som vanligt med en överambitiös att-göra lista där jag bara lyckades bocka av hälften av allt jag tänkt hinna med… Det känns stressande det här…ja alltså allting. Så mycket jag vill hinna göra och avsluta och förbereda, och en ganska vag deadline får jag väl nog säga. Och inte minst får man glömma bort sig själv i alltihop. Att träna. Yoga. Äta bra. Vila. Läsa på och förbereda sig mentalt.

Jag ska försöka att bli bättre på att se vad jag faktiskt gör, hinner med och bockar av från mina listor, snarare än som nu bara fokusera på det som inte är gjort eller ens påbörjat. Idag har jag till exempel tvättat nio maskiner tvätt, bäddat rent, gått en mil och handlat och lagat mat. Klapp på axeln för detta och gonatt. Det jag inte hunnit idag hinner jag nog en annan dag. Om det är värt att hinnas med vill säga…

20130623-232445.jpg
Man får passa sig så man inte blir overheated…

Kommentera

