Sommaryoga


Häromdagen fick jag nys om att det vankades gratis yoga i en av parkerna i närheten av där vi bor, och eftersom jag gillar yoga och särskilt när man får chansen att vara utomhus, och gratis är ju alltid gott så jag stack dit efter jobbet idag för att prova på. Det blev en väldigt fin och lagom varm och solig kväll som tur var, och uppslutningen var riktigt bra, vi var nog ca 25 personer iallafall. Instruktören var nyligen tillbakaflyttad till Sverige från Australien, och gjorde sitt bästa för att få till ett pass som skulle passa ”alla” som var där, från nybörjare till mer erfarna och så en tjockis som jag 🙂 .

Jag hoppas kunna hitta ett yogaställe i Malmö som är lika bra som Prebalans i Helsingborg där jag gick min gravidyogakurs och även tränar dropp in pass nu i sommar när jag har möjlighet. Jag börjar dock inse att det kanske kan bli svårt tyvärr…Prebalans är litet och personligt och har en väldigt speciell atmosfär, och det viktigaste av allt är att de är proffsiga och kan sina saker. Särskilt när man yogar som gravid känns det jätteviktigt att få förtroende för sin instruktör och kunna lita på att den personen har koll och korrigerar mig om jag gör något som kan skada mig eller bebin på nått sätt, samtidigt som man utmanas och faktiskt låter kroppen jobba och svettas och anstränga sig på ”rätt” sätt. Den känslan fick jag inte riktigt idag, även om tjejen som hade passet gick igenom lite grann med mig innan vad jag skulle tänka på och vilka övningar jag kunde byta ut. Men det är såklart lite speciellt på ett sånt här blandat prova på pass, och hon kunde ju egentligen lika gärna sagt att hon inte ville ta ansvar för att jag skulle vara med idag.

Hur som helst, det blev ett skönt mjukisyogapass utomhus i solen och kanske går jag dit nästa vecka igen om jag inte har något annat för mig. Men jag tror inte det blir någon kurs till hösten på yogaimalmö som arrangerar sommaryogan. Tyvärr…

 

 

Kommentera

