En vanlig morgon i v. 32


Puh, vilken dag va! Är det nu det börjar? Den jobbiga tiden av graviditeten? För min del verkar det så, även om jag nog knappast borde klaga om man jämför med många andra.

Morgonen började iallafall med störtnäsblod från båda näsborrarna, och det ville aldrig sluta. Har tänkt i veckor att jag skulle köpa sån där gel de gör reklam för som stoppar näsblod, men inte kommit så långt såklart. (Det är dock införskaffat nu!)

Sen ställde jag mig på vågen. Och DÄR hade man passerat tio kilos viktuppgång. Jippi. Eller? Kanske ska fira med lite glass ikväll 🙂 Äh, jag bryr mig inte så mycket egentligen, men det känns såklart lite overkligt att veta att man gått upp tio kilo i vikt på några månader bara… som tur är så är det mest mage och tuttar som växt än så länge, och så hoppas jag att det förblir!

Jag missade såklart mitt tåg efter näsblodsincidenten, så jag fick åka slow-train till jobbet idag. Det gör i och för sig inte så mycket, jag hade inget inbokat på förmiddagen och jag sover precis lika bra på de lila tågen som på de gråa. Trodde jag. Men då kom sammandragningarna som ett brev på posten och höll i sig hela resan. Aj, aj, aj. Det där livmodersträningslägret som tydligen pågår i mitt inre börjar verkligen göra ONT nu alltså. Lite jobbigt, men mest spännande än så länge. Det är väl bra att härdas och börja förbereda sig på vad som komma skall antar jag…

2 thoughts on “En vanlig morgon i v. 32”

  1. Carro! Va roligt med så mycket uppdateringar här. Imon går jag in i v32 (BF 5 sep.) Så roligt att vi ska ha typ samtidigt:) Jag har foglossning och en promenad på mer än 10 min är rena rama döden om jag inte tänkt vara sängliggandes resten av dagen (och tom dagen efter). Halsbränna är ju också himla roligt (öh not), jag kör på sötmandlar och mjölk. Funkar för mig. Nu är det mycket praktiskt jag tänker på, så det ska vara klart! Tycker det känns lite knepigt med årstiden, ska bebisen ha overall? Och hur ska man bädda i vagnen? Herregud så mkt som ska tänkas på:) samtidigt försöker jag tänka: vad är nödvändigt och vad är onödigt!
    Ska ni flytta upp till vinden när den är klar? Eller renoverar ni för att sälja vidare?:)
    Massor med kramar från ett annat preggo

    1. Jaa, nu börjar jag vakna till liv igen ;o) Men vad hände med din blogg, med nytt hus och allt, det måste finnas massa kul att dela med sig av!? Jag är iallafall jättenyfiken! 🙂

      Jag hade en vecka med fördjävlig foglossning kring v 20, men det blev bättre och bättre av sig själv. Jag provade dessutom akupunktur och då försvann det helt, sen har jag knappt känt av det. Skönt, för det var INTE kul! Halsbrännan har (peppar peppar) också blivit bättre om jag inte äter allt för stark mat allt för sent på kvällen. Så ja, det är näsblod och sammandragningar som är mina ”krämpor” just nu och det känns ju HELT okej!

      Kan förstå att du ”boar” och förbereder för fullt, du är ju ledig nu också så du har tid med det. Jag jobbar en hel månad till, och med pendlingen blir det lååånga dagar så det finns inte så mycket ork till annat tyvärr, men än så länge är jag inte stressad över det faktiskt. Jag boar lite på helgerna bara, men då handlar det mest om att rensa och slänga och städa, inte så mycket om att fixa till den lille. Vi ska flytta upp så fort det är klart och vi fått sålt lägenheten vi bor i, planen är väl att sälja i Oktober och sen flytta under hösten. Så det mesta fixet och inredandet sparar vi (jag) till nya lyan. (Har så smått börjat väcka även byggbloggen till liv igen nu så kika in på http://www.byggavind.wordpress.com så kan man följa även den resan!)

      Tja, alltså jag har inte börjat tänka så mycket praktiskt på kläder och bäddning och sånt, men försöker att inte samla på mig för mycket, framförallt inte kläder eftersom man inte har en aning om vad som faktiskt kommer att passa. Handlar mest på rea och så tänkte jag spana lite på blocket och barnloppisar och tradera. Det är ju inte direkt nått ”slitage” på grejer till nyfödda så begagnat känns som en ypperlig idé! 🙂
      Vi får väl tipsa varann under resans gång helt enkelt!

Kommentera

