Inte för att gnälla men…


Måndag.

Signalfel och inställda morgontåg. Vilken tur att jag slängde i mig filen och stress-cyklade till stationen.

Glömt hörlurarna hemma. Det är nästan jämförbart med att ha glömt plånboken för en tågpendlare.

Svårt med fokus på jobbet, det envisas med att dyka upp saker jag inte hade tänkt göra idag, men som ändå behöver fixas. Kommer av mig helt enkelt.

Inga jordgubbar på torget!!! Av alla typiska måndagshändelser idag är detta eventuellt det värsta. Jordgubbarna kan väl inte vara slut redan?!?jag brukar ju köpa två liter för en tia såhär års!

Huvudvärk. Dags att åka hemåt. Klockan är ändå fem.

Ingen fungerande AC på tåget. En konstant nynnande pensionär i sätet framför (kanske kunde vara trevligt men inte just idag). Och så glömde jag att byta ut mitt chokladsmakande bubbelvatten mot vanligt innan jag gick (seriöst, vem godkände den produktutvecklingen? VATTEN som smakar CHOKLAD? När kommer ”köttbullar och lingon”? ”Ägg och kaviar”? ”Kaffe”? Eller varför inte ”mint/rabarber”? Och JA jag vet, ingen tvingar mig att köpa skiten, men man måste ju prova när de kommer med såna galenskaper… 🙂 )

Well. I morgon är en ny dag!

Kommentera

