Vardagsträning med gott samvete


20130708-082708.jpg

Jag är lite stressad över att jag inte hinner/orkar/prioriterar att gå och träna så mycket som jag känner att jag borde. Jag mår ju bra och har i princip inte ont någonstans så det hade verkligen inte varit något problem för mig att vara på gymmet åtminstone ett par dagar i veckan. Men icke…
I helgen fick jag dock lite ”vardagsträning” när jag faktiskt var uppe på vinden en sväng och hjälpte darling bära takpannor. Precis lagom utmanade och ansträngande, och så dövade jag dessutom lite av mitt dåliga samvete över att jag hjälper till för lite på vinden.

Detta samvete alltså..suck…och inte lär det bli bättre när liten har kommit. Dåligt samvete lär bli den ständiga känslan, för det GÅR ju inte att hinna med alla borden å måsten. Eller? Isåfall, hur gör man?

Kommentera

