Finally Fredag!


Jaha, så var det Fredag i vecka 28 som för min del är vecka 33. Fy faaaasen vad trött jag var, både i gårkväll och i morse. Zzzzzznark! Även om jag reducerat mina arbetsdagar lite grann och inte direkt är på kontoret först på morgonen (fast ibland går jag fortfarande sist iofs) så känns det att det är det långa veckor med pendling och jobb och på fredagarna är det GULD att kunna jobba hemifrån faktiskt.

Var på AW igår med EmS (snodde bilden nedan från din Facebook Em, hoppas det är ok? :)) och iallafall jag kan faktiskt se att jag ser ganska trött ut i ögonen på bilden, tröttare än jag kände mig just då iallafall. Himla mysig kväll med mycket skratt trots alkoholfri öl för min del såklart…(fasen vad man saknar ett glas vin ibland alltså!)

AW

Igår var en av de första större ”säga hejdå”-dagarna på jobb eftersom många går på semester nu och inte är tillbaka förrän jag slutat. Känns konstigt att säga hejdå och så är det dom som inte kommer till jobbet på måndag, haha. Men ja, alltså det blev lite mer verkligt plötsligt. Skrev på lite papper och hade job-chat med min chef som jag inte heller kommer se på länge såklart. Så underlig känsla, jag har ju fortfarande massor att prata om med alla, vill veta om deras semestrar, hur det går för folk som ska flytta, planera inför festen som vi ska ha i projektet i Augusti, osv. Men nej…nu blir det ett break här tydligen. Alla säger att jag kommer njuta av det och tycka att det är så härligt att få vara hemma, men just nu känner jag mest att jag vill börja jobba så snart som möjligt igen. Jag vill liksom inte missa något! Ja, okej pendlingen ska bli jäkligt skön att slippa, men förutom den så kommer jag verkligen att sakna mitt jobb och mina kollegor. Och så ser jag fram emot att få komma tillbaka till något nytt och spännande, för jag har ju en ny tjänst/roll i ett nytt projekt som väntar och även om det mesta där är väldigt oklart så känns det himla kul med en ny utmaning.

Men först är det ju som sagt en annan utmaning som ska få vara i fokus ett tag. Det känns såklart också kul och spännande. Man märker att det börjar bli trångt för lillen därinne, rörelserna är inte så plötsliga och intensiva som tidigare utan mer svepande på nått sätt (förutom när han har hicka som känns väldigt lustig), och man kan känna kroppsdelar väldigt tydligt utanpå magen. Fräckt!

Well, nu är det dags att göra lite nytta ett tag till, sen väntar en spännande lunchdejt och så presentinköp till kvällens födelsedagskalas i Helsingborg minsann. Bizzy Friday, as usual alltså!

Kommentera

