Konsten att hålla huvudet högt


20130714-225826.jpg

Det här med sömn i vecka 34:

– numera får man välja mellan halsbränna och nackspärr. Ni ser ju vad jag väljer…
– är det rimligt att bli väckt varje natt av att den blivande PAPPAN måste gå upp och kissa? Nattliga toabesök för min egen del kan jag fortfarande räkna på ena handens fingrar. Stor blåsa? Check!
– att få kramp i vaderna händer då och då, men än så länge funkar det bra att böja på knäna och köra ner hälarna i madrassen. Max tre minuter tar det, sen sover jag igen. Zzzz….
– drömmar? Jo, några knepiga har jag haft. Häromnatten drömde jag till exempel att det var dags att åka in på förlossningen, men väl där så gick det helt enkelt inte att trycka ut ungen trots att jag tog i allt jag hade, så jag fick åka hem igen med min bebis-förstoppning. Mycket besviken!

Men än så länge får jag nog säga att jag sover helt okej trots min något begränsande tjockiskropp. Skönt!

Kommentera

