Bizzy week coming up!


Sista hela jobbveckan för min del startar idag! Puh, tror det kan bli en ganska intensiv vecka, dels för att jag (såklart) ligger lite back med vad jag tänkt vara klar med vid det här laget jobbmässigt, men också för att det är en massa saker som händer på kvällarna denna veckan. Måndag och tisdag kväll ska vi på profylaxkurs och på onsdag börjar föräldrargruppen på vår barnmorskemottagning med första träffen av tre. Så man kan lugnt säga att det börjar dra ihop sig nu, det börjar bli på riktigt! Det känns…overkligt. Våra grannar fick barn i torsdags och vi pratade bara lite hastigt på innergården i lördags. Hon sa väl i princip att det var sjukt häftigt att föda barn och att hon nästan var avis på mig som hade det framför mig. Det känns ju peppande att få höra, särskilt från någon som verkligen precis gått igenom det! Men jag pendlar ändå nånstans mellan hopp och förtvivlan för tillfället, det börjar komma lite FÖR nära nu, haha. Aja, det blir nog bra att komma igång med lite konkreta förberedelser, både mentalt och praktiskt för oss båda. Ser fram emot veckans ”kurser” faktiskt!

I övrigt verkar det som att solen ska hålla sig kvar hela veckan och det är ju najs! Förhoppningsvis får vi lite besök också nån kväll, har en del kompisar som är hemma på semester som jag hoppas hinna hänga lite med i veckan. Och så har vi ju vinden! Helgen gick till stor del ut på att förbereda inför att badrumsbyggarna kommer idag och fuktspärrar! Vi har också köpt kakel, fix och fog så om allt går enligt plan så är badrummet ”färdigt” innan juli månad är slut. Hallelulja!

Mycket som händer även denna vecka alltså, bara att hänga med i svängarna! 🙂

Kommentera

