Guldstjärna till dagens tågvärd


Idag när jag satte mig på tåget kändes det ganska motigt. Magen börjar faktiskt kännas lite ivägen nu i bland, till exempel när man sitter på ett stelt pågatågssäte. Så jag var nöjd när jag kunde konstatera för mig själv att jag bara har tre tågpendlardagar kvar, inklusive idag. OCH som om någon kunde höra mina tankar så var det en jättegullig konduktör på tåget just idag; efter att han kollat biljetten så gratulerade han mig och såg menande på magen, och lite senare kom han till och med bort och sa att han kunde ta mitt bananskal och slänga i papperskorgen (som jag ändå hade passerat på vägen av tåget så jag kunde precis lika gärna gjort det själv, vilket såklart var tanken). Lite extra service idag alltså, vilket man DEFINITIVT inte är van vid på skånetrafiken. Kanske kan verka vara petitesser, men ibland räcker det med små gärningar som visar omtanke för att nån annan ska bli glad en hel dag. Gravid eller ej!
🙂

Kommentera

