Sista sista!


Sista morgonen på tåg. En regnig sådan, vilket är helt ok. Det är mysigast att åka tåg när det regnar. Dagen till ära gjorde min tajming att jag hamnade på det slowaste av alla slowtrains också, för att riktigt få ut maximalt av sista pendlardagen. Ahh!

Men nu är jag faktiskt rejält trött på detta. Kanske behöver jag bara vila kropp och knopp ordentligt för att hitta tillbaka till min gnista, men ända sen i söndags har det varit motigt. Jag känner mig inte så stor och otymplig, men kroppen gör ändå inte som jag vill och det är så frustrerande. Musklerna sitter inte där dom brukar, förutom i nacken som efter åtta månader plötsligt hittat tillbaka till sitt gamla jag och nu är spänd som en betongklump med sprängande huvudvärk som följd. Inatt vaknade jag till och med flera gånger av huvudvärken. Suck.

Konstant hungrig är jag också. Jag vet inte hur många mellanmål det blir på en dag, och ändå är suget i magen tillbaka efter en kvart. Tack gode gud för bananer och müsli! I samband med detta har också halsbrännan eskalerat. Från att vara jobbig ibland på natten så är den numera en ständig följeslagare. Hela tiden, framförallt när jag äter nått. Choklad är värst. Ska man skratta eller gråta? 🙂

Och jag flåsar och pustar och frustar värre än en galen ko när jag rör på mig, mina stackars lungor är inte helt nöjda med den tillfälliga platsbristen om man säger så. Och ryggen är inte nöjd med den tillfälliga framvikten heller. Den har börjat knorra lite nu i veckan…Och så är jag givetvis trött. Ofokuserad. Till och med likgiltig inför en hel massa saker som vanligtvis är ganska viktiga för mig. Men just nu vill jag bara vila och inte ha några måsten alls, åtminstone i ett par dagar. Som jag längtar efter min semester!

Okej, det var dagens gnäll. Sorry, men ibland måste man bara få tycka lite synd om sig själv, eller hur?

20130731-080600.jpg

20130731-080519.jpg

20130731-080508.jpg

3 reaktioner till “Sista sista!”

  1. Imon är det sista hela månaden, även om det blir septemberbebis så har den kommit innan september är slut 🙂
    Så skönt att lillkillen vänt sig! Igår va jag hos bm och min bebis har lagt sig neråt fixerad och färdig för utgång så att säga! Min rygg gillar inte heller den extra kulan, halsbrännan is killing me (testa sötmandlar!). Skönt med sista jobbdagen, hoppas du får lite vila! Kram kram!

    1. Japp, nu är det nära minsann! Skönt att dom små liven ligger som dom ska! 🙂 Jag har fått för mig att han nog kommer tidigare (kanske är dumt att tänka så om väntan ändå blir lång, men så känns det) så i mitt huvud är Augusti verkligen ”sista sista”! Ska verkligen vila nu ett par dagar med gott samvete, sen har jag ju en hel del fix kvar inför ”ankomst”, men det är mest roligt fix så det ska nog gå fint. Nått måste man ju sysselsätta sig med! 🙂

      Har inte provat sötmandlar än, det måste jag ju göra! Tack för tips!

      1. Haha samma här, tror också på förtidigt (sådär några dagar innan, kanske en vecka innan eller så) men som du säger det ska man nog inte säga eller ens tänka egentligen;)

        Fixa är roligt, och mysigt! Vi har hämtat vagnen känns ju märkligt med en vagn här hemma haha!

        Sötmandlar och mjölk! Mitt nya är att dricka lite varm mjölk innan läggdags!

Kommentera

