Svensk sommar tack!


Uh. Alltså det är skönt att vara ledig, missförstå mig rätt, men det är betydligt varmare hemma än på jobbet så jag saknar faktiskt kontoret en hel del…. Jag är inget sommar-freak i vanliga fall, och just nu är jag det definitivt inte. Det är så VARMT! Och det är varmt hela dagarna, långt in på sena kvällen. Som tur är så är nätterna okej, och i morse var det till och med lite mulet så då kunde jag sova ända till halv tio. Ahh! Men just i år hade jag verkligen föredragit en vanlig svensk sommar med snålblåst och regn och nån enstaka soldag inemellan. Jaja, I guess it is only me…

Dagen har spenderats med min vän Lina (från tha good old days in Ödis) och hennes fyramånaders Ellen och vi var och lunchade på Café Element i Rörsjöstaden. Mysigt att sitta ute i skuggan och njuta lite semesterliv och prata förlossning, amning, föräldrarskap och allt annat som hör bebislivet till. It is getting closer!

Tog en promenad hem sen genom kyrkogården, klockan var väl tre ungefär och det var så galet hett! Kom hem totalt genomsvettig och tryckte i mig två pinnglassar och ett stort glas saft på fem minuter. Sen har jag inte orkat göra nånting annat än att ligga i soffan och googla tapeter till bebisrummet. Visserligen också en aktivitet som behöver göras, men jag hade kanske inte tänkt lägga två och en halv timme på just det 🙂

Nä, dagens lärdom är att tiden mellan 11.30 och 16 får spenderas inomhus så länge denna värme ska hålla i sig (vilket verkar vara ett bra tag till enligt SMHI) och så får jag vara ute antingen på morgonen eller eftermiddagen för trots att vi satt i skuggan hela lunchen känner jag mig fortfarande som en urvriden disktrasa. Får bli en dusch nu och sen får vi se vad detta preggot orkar ta sig för med kvällen..

Kommentera

