Vecka 38


DSC_0712

DSC_0713

Det är en slagen hjälte som tassar runt här hemma idag. Blir inte många knop gjorda, men det är väl okej såhär en söndag i trettioåttonde graviditetsveckan…

Kort statusupdate:– Mår fint än så länge! Bara tröttheten som gör sig mer och mer påmind.
– Kroppen känns som vanligt, bara nån liten molvärk då och då men inget som håller i sig.
– Bebis sveper runt och bökar och har det nog ganska trångt nu. Tänk vad märkligt mycket plats han kommer ha att röra sig på om bara nån vecka 🙂
– Halsbrännan är faktiskt betydligt bättre nu märkligt nog. Kanske har han sjunkit ner lite mer så han inte trycker lika mycket på magsäcken? Svullna fingrar och fötter är ju ett annat symptom man inte kommer undan, men det är oftast inte heller så farligt jobbigt.
– Vikten verkar ha hamnat på nån sorts platå, har legat på i princip samma siffra denna vecka på morgnarna när jag vägt mig. Nästan 15 kilo upp än så länge.

Jag tycker annars att jag är ganska bra på att hålla igång fortfarande, åtminstone halva dagarna. Igår var jag trött på förmiddagen, men sen kom jag igång och städade av hela lyan, åkte och handlade och fixade det mesta av mat och grilltillbehör för kvällens gäster, Marie, Niklas och Wiliam. Blev en jättemysig kväll, vi kunde sitta ute och äta och sen lagom till det var dags för jordgubbar så gick vi in och fem minuter senare så öste det ner och blixtarna avlöste varann. Riktigt oväder blev det!

Natten blev väl sådär också, det var ju lördag och bor man mitt i stan så vet man aldrig riktigt hur lugnt eller stökigt det blir. Just den här gången var det några överförfriskade grannar som försökte uppfostra sin leksugna hund klockan tre på natten och det gick inte jättebra för dem…särskilt inte när regnskurarna avlöste varann och hunden ändå inte ville låta sig fångas och komma med in. Men jaja, tillslut så tystnade dom och sen lyckades jag sova ända till 9.30 i morse. Vaknade visserligen stel som en pinne och med jordens huvudvärk, men det var ändå skönt att ha kunnat sova så länge utan att ens märka när Erkan gick upp.

Nu efter lite lunch känner jag dock att en powernap inte skulle sitta helt fel, så det får nog bli så. Bara för att jag kan helt enkelt!

Kommentera

