Det krävs inte mycket numera


Meterologerna pratar just nu om ”varannandagsväder”, och det är en trend jag mer eller mindre medvetet också applicerar på mig själv tydligen. I förrgår var jag en slagen hjälte, igår var jag på stan och rände från morgon till eftermiddag, och guess what…idag kör jag status disktrasa. Puh.
Nä, okej, det sista kanske var en överdrift, men jag är sååå trött!

Jag var faktiskt lite fundersam till gårdagens program redan på morgonen, men alltså det är så himla svårt att på riktigt tänka sig att vanliga, enkla och lugna aktiviteter kan ta så mycket energi. Jag började dagen hos barnmorskan med kontroll (gick inte helt bra men mer om det sen). Sen tog jag mig en macka på stan och knallade upp till min frisör för ett välbehövligt klipp och lite skitsnack. Därefter åkte jag ut till Emporia för att gå till optikern, och nånstans här kände jag att energin började dala och att det hade varit skönt att inte vara själv just nu. Men jag härdade ut, tog ännu en macka och satt och vilade en (bra) stund. Väl hos optiktern visade det sig att det var lite onödigt att komma dit eftersom synen tydligen också påverkas jättemycket av alla gravidhormoner så det går inte att göra en pålitlig kontroll förrän efter bebin är ute. Hade jag inte haft en tanke på! Hormoner finns visst i varenda cell och spökar runt när man är på tjocken…halleda. Men hur som helst så kollade optikern lite snabb status över syn-läget och hygienen och så bestämde vi att jag kommer tillbaka senare i höst. Så gårdagens besök blev kort, och gratis! Tack Lensway, bra service!

Kanske var det energin från sista mackan som slog till, för efter optikern blev jag faktiskt lite piggare så i stället för att kasta mig på tåget hem (en station) så tog jag en liten runda för att bocka av en del inköp på ”listan”. Köpte bland annat ett amningslinne på Lindex, nytt schampoo och duschcreme och lite sånt. SEN kastade jag mig på tåget hem. Och väl hemma kastade jag mig i soffan och sov inom tio minuter. Snaaaaark!

Det är inte lätt att vara tjock alltid….

DSC_0162

DSC_0159

Bjuder på några bilder från igår (innan frisörbesök). Har ju skakat liv i min gamla kamera på sistone och ska försöka få till lite mer, fler och bättre bilder framöver är det tänkt. Wish me luck!
Just dom här blev visserligen både överexponerade och suddiga, men hallå jag kan ju inte leverera proffsbilder på en gång eller hur? 🙂

2 reaktioner till “Det krävs inte mycket numera”

Kommentera

