Shoppingtips för tjockisar


Eftersom jag vet att åtminstone ett par som läser här inne är gravida eller ammar så tänkte jag tipsa om mitt senaste köp från Glam mom som jag är riktigt nöjd med: vanliga t-shirts, men med en fiffig och dold amningsfunktion! Jag tycker att många av de amningskläder som finns är väldigt fula och odiskreta, så när jag såg dessa tröjor på webben slog jag till såklart.

Anledningen till att jag vill tipsa om just de här tröjorna är att de visade sig inte bara vara snygga utan i riktigt skön, mjuk kvalitet också. Jag tog en storlek större än vanligt eftersom det tipsades på sidan om att man skulle det, så mina är i strl Large och det känns lagom. Det är ju inte tänkt som ett gravid-plagg, då kanske den är lite tight, men förhoppningsvis är magen iallafall liiiite mindre om ett par veckor 🙂

Jag köpte en ljusgrå och en svart, och tror nog jag kommer beställa en mörkgrå också, eller kanske ett linne. Visst, kanske 349 pix är lite mer än jag brukar betala för en vanlig, enkel tisha men med tanke på att man nog oftast inte köper så mycket kläder åt sig själv som gravid så tycker jag gott att man kan kosta på sig det. Sen kan man säkert sälja amningskläder i andrahand också om de inte blir allt för sunkiga. Det beror ju på hur mycket och länge man använder dem antar jag…

DSC_0583

DSC_0580

DSC_0582

Kommentera

