Utsövd och redo!


Ahh vad glad jag blev i morse när jag vaknade och såg att det var ljust ute! Det betyder att jag sovit tillräckligt många timmar för att få till en bra dag idag förhoppningsvis. Natten före var ju ingen höjdare, med värsta ovädret på länge. Då gav jag upp vid kvart över fem och insåg att det nog fick vara morgon så dags. Men så blev gårdagen lite vajsing också; nackspärr, huvudvärk och allmänt snurrig, och så var jag hos BM som hittade spår av äggvita och sa att jag fortfarande ligger på gränsen till högt blodtryck. Hem och vila alltså. Inte så jättespännande. Idag är jag dock mycket piggare, lyckades dessutom somna om i morse och sov ända till halv nio, så sömnkontot ligger definitivt på plus!

Det är så himla finurligt hur uttänkt det är med dessa nio månaderna. Perfekt timing! Jag menar, för två veckor sen så sa jag till en kompis att jag lätt skulle kunna tänka mig att vara gravid i ett par månader till. Jag mår ju så bra och trivs med den här väldigt speciella känslan av att ha ett litet mirakel som snurrar runt inuti ens kropp. Det var som sagt två veckor sen. Nu känner jag faktiskt att nästa vecka skulle vara en ypperlig vecka att föda barn på faktiskt. Vecka 39. Jo, det blir bra. Vi kör på fullmånen den 21:e, taget! Jag är färdig med det här gravidandet för denna gång. Nu kan jag detta. Dags för nästa steg på denna berg-o-dalbana, haha! Jag vill få tillbaka min kropp (hahaha, jag VEEET, det kommer dröja ett bra tag till….) och träffa min bebis och börja nya livet nu.

Tick, tack….

Kommentera

