I have a dream


Det här med drömmar alltså…jeeeses vad det är mycket som bearbetas i mitt huvud under nätterna nuförtiden!

För nån natt sen drömde jag att det var dags att ”leverera” så att säga, men allt som kom ut va en liten fot. Resten var kvar i magen och ville inte ut ännu. Men man försökte lugna mig med att det var jättelätt att sätta fast foten sen när resten av bebben kommit. Eh…okej…? Har inte analyserat den drömmen vidare direkt och det tror jag inte att jag ska heller…

I morse vaknade jag (och Erik, sorry…) dock av att jag skrattade hejdlöst. Jag drömde att jag och en kollega som jag alltid har så kul ihop med, fick syn på en jättestor elefant längre fram på gatan, och denna elefanten började sen bajsa nått kopiöst, alltså högen blev större än huset intill. Det såg hysteriskt kul ut, och vi vred oss av skratt. Att jag sen i vaket tillstånd inser att jag förmodligen drömde om mig själv (= elefanten) och förlossningen (= bajsa ut nått gigantiskt) förtar ju lite av det roliga, men det var ändå en skön känsla att få vakna av sitt eget skratt.

Spännande att se vad man ska drömma om nästa gång!

Kommentera

