Malmöfestivalen avklarad


Puh. Har blivit runtvallad på malmöfestivalen ikväll. Skönt, nu kan man den för i år.

Festivalandet gick till ungefär som vanligt. Hälsade på hos BRIO där kidsen föräldrarna byggde för fulla muggar, trängdes med panikmycket folk bland matstånden men efter en galet overpriced pulled-pork rulle kändes det betydligt mindre svimfärdigt. Strosade glatt vidare, hade flyt och kom fram till de varma minimunkarna med knappt nån kö, mumsade i oss några såna och gick vidare ner mot centralen. Tyvärr var det området ganska dött, annars hade det nog varit kul att spana in lite rullstolsbasket, crossfit uppvisningar och beachfotboll. Men vi vände hemåt igen, via dansbandsscenen där jag fick profylaxandas lite för att inte kasta mig ut på dansgolvet och bugga loss. Grymt bra drag!

Promenaden hem kändes vääldigt lång, och mörkt hann det bli trots att klockan bara var en bit efter nio. Suck. Det var den sommaren det… Kastade oss i soffan när vi kom hem och åt upp salta pinnarna som egentligen var tänkta att packas ner i ”the BB väska” som lite salta, snabba kolisar. Aja, får köpa nya! För jag hoppas INTE att dagens traskande ska sätta igång några ”aktiviteter” inatt… :/

20130816-230813.jpg

Nånstans bakom alla tuttar och mage har ni mig- säxigt däckad i soffan. Zzzzz….

2 reaktioner till “Malmöfestivalen avklarad”

  1. Hahaha fin bild:) Här är BB-väskan packad nu, men jag har funderat på hur länge chokladen jag lagt ner där får ligga där utan att bli uppäten i förväg;) salta pinnar va ju smart, inte tänkt på! Salt är ju oftast gott 🙂 hur går det annars med förberedelserna? Vi fick bilstol igår av ett par kompisar så nu kommer vi hem från bb, så nu är nog alla praktiska grejer klara. Jag har inte bäddad nån säng eller så men bilstol, skötbord, blöjor och vagn finns. Borde man klara sig på:) jobbar E på brio? Briovagn då möjligtvis? Vi har köpt en brio 🙂
    Mycket nice lya! Spännande! Jag blir himla sugen på att åka ner o hälsa på er i höst. Jag åker ändå inte hiss så det passar mig fint 😉
    Nu ska preggot återgå till sin sysselsättning att inte göra så mkt. Kanske kan fråga sambon om han vill valla runt mig en runda sen:)
    Kramar!

    1. Hehe, ja det där snasket ligger risigt till det håller jag med om. Men man får påminna sig om att OM man måste bege isg iväg mitt i natten så blir det så jobbigt att proviantera och då kommer man ångra att man inte höll tassarna borta. 🙂

      Förberedelserna går ganska bra, det är ju en balans mellan att känna sig lagom redo och att fortfarande ha något kvar att göra om liten nu får för sig att stanna inne en hel månad till exempelvis…inte helt lätt det där. Sängen är inte bäddad här heller, men det dära babynestet blir jag nog klar med idag (FINALLY, det var ett jäkla pill…). Blöjor å sånt har vi inte köpt, jag föreslog det sist vi var på Maxi men då tittade E på mig med skärrad blick och tyckte att vi kunde vänta tills nästa gång vi är och handlar, haha! Känslig punkt tydligen! Och vagn, ja det har vi i plural. Håller till och med på att sälja av lite babysaker på blocket nu, vi samlade på oss lite väl mycket ett tag, hehe…

      Ja, men klart du ska komma och hälsa på! Du är ju ändå nere i Hbg och härjar med jänmna mellanrum, Malmö är ju bara en liten bit till. Det låter som en plan tycker jag! Och kanske gör jag ett besök på Trumpetvägen om vi får för oss att ta en svampletarrunda till de småländska skogarna i höst, det vet man ju aldrig! 🙂

      Kram!

Kommentera

