Pyssel å fix


När man väntar smått är det visst inte så ovanligt att man vill ”boa” och pyssla och fixa i ordning hemma snäppet mer än vanligt. Eftersom vi är mitt i byggande och ska flytta om nån månad känns det inte riktigt så för min del. Just nu har vi ett rum fyllt med bland annat badkar, torktumlare, ugn, spis, barnvagn och spjälsäng. Det går inte att komma in i det rummet så det får vara som det är tills vi kan flytta upp grejerna på vinden. (Förhoppningsvis blir detta redan i helgen!)

I köket står ännu en torktumlare (suck, don’t ask. Mediamarkt har varit lite röriga med kvitton, ordrar och leveranser kan man säga, men vi får nog vår tvättmaskin snart…). Dessutom monterades alla badrumsskåpen ihop igår så de ligger/står nu så fint uppställda där de får plats i kök och vardagsrum. Med andra ord hade det varit smidigt om lillen höll sig i magen i åtminstone en vecka till eller helst två, då borde vi ha hunnit få undan värsta röran iallafall. Sen är väl bebisar inte direkt kända för att ta hänsyn till sånt utan de kommer ut när de är klara helt enkelt…puh!

Hur som helst, jag ”boar” iallafall, lite smått sådär. Instinkter är ju ändå instinkter. Har plockat fram symaskinen, och igår sydde jag mig en värmekudde av en kökshandduk och ett paket grötris. Perfa att ha på magen om kvällarna när det gör ont, redan invigd faktiskt. Sen påbörjade jag projekt ”babynest” också men där kom jag inte så långt. Hoppas få klart det idag, känns som en perfekt syssla såhär en regnig fredag!

20130816-082106.jpg

20130816-082121.jpg

Funkar på en stel nacke också såklart!

Kommentera

