Sneak-peek från vårt framtida hem


Var precis uppe med en kaffetermos till byggarna på vinden och tänkte att jag skulle uppdatera om läget på bygget. Hade ju stora ambitioner om att hålla alla intresserade uppdaterade via renoveringsbloggen, men tiden har helt enkelt inte funnits där. Dock finns det massor med bilder och tankar sparade från byggets gång, så det är inte omöjligt att det blir en efterhandskonstruktion för att iallafall ha dokumenterat byggprocessen på ett tillgängligt sätt.

Men hur som helst, så här ser det ut idag på ett ungefär:

IMG_0174

Detta blir mitt och Eriks sovrum. Stort, ljust, fint med fönster mot innergården.

IMG_0168

Vårt sovrum ur en annan vinkel…

IMG_0171

Här ska vi ha två meter garderob är det tänkt.

IMG_0175

Detta är ”mellanrummet” som ligger mellan lillens rum och hallen. Här blir det nån form av kontor och förvaring är planen.

IMG_0176

Och här är lillens rum! Också hyfsat stort, fönster ut mot torget. På motsatt sida blir det en garderobsvägg på ca 250 cm med skjutdörrar.

IMG_0185

Här är den: TAKTERASSEN! Ca 15 kvadrat, och med ett litet förråd till vänster.

IMG_0192

Vardagsrummet blir inte jättestort, men kommer bli en perfekt yta att umgås på mellan köket och terassen och med en öppen spis längs väggen där jag står och tar kort. Trappan går upp till loftet där vi tänker oss ha tv och soffa och lite mer ”osocialt” häng.

IMG_0189

Här ska det bli kök!

IMG_0194

Hallen. Öppningen längst bort är mitt och Eriks sovrum, till vänster är entren/farstun, till höger ser man ingången till mellanrummet som man går igenom till lillens rum, och trädörren sitter uppe till badrummet.

IMG_0195

Och här har vi badrummet, som ligger mellan ”mellanrummet” och köket. Det kommer bli knökat, haha! Under fönstret ska ett badkar på plats, den svarta glasdörren leder in till en liten bastu, var dusch och toa ska vara ser ni ju på bilden och mitt emot blir det handfat och förvaring. Precis innanför dörren till vänster kommer tvättpelaren att vara.

Kakel och klinker och badkar och duschvägg och toastol och badrumsskåp är faktiskt precis likadant som vi har i lägenheten vi bor i nu, fast i lite andra mått. Varför ändra på nått man trivs med liksom? 🙂

Ahh, alltså fattar ni så fint det kommer bli! Och så märkligt det känns att jag knappt varit med och fixat nånting…? Skönt på sätt och vis, men samtidigt lite sorgligt. Visst har jag varit med i hela processen och diskussionerna och besluten om allt från material till eluttagsplacering, men rent konkret så är det ju andra som har burit, borrat, skruvat, spacklat, slipat, målat, osv…och jag ska bara flytta in!? Det känns väldigt, väldigt konstigt. Men jaja, jag har ju haft mitt ”interna byggprojekt” att fokusera på det här året, jag antar att man inte kan göra allt. Och nu börjar det bli hög tid att spana på tapeter, köksluckor och möber, och DET kan jag definitvt bidra till! 🙂

Kommentera

