Blocket…ja vad ska man säga?


Det här med Blocket är ju ett himla roligt fenomen. Ha. Ha.

Jag håller just nu på att sälja av lite babygrejer som vi har dubbelt av (blir lätt så när sambon jobbar på ett baby/leksaksföretag), och sent i lördags kväll, typ lite innan midnatt, lade jag upp en annons på en bilbarnstol. Klockan SJU på söndag morgon vaknar jag av att ett okänt nummer ringer. Suck. Jag svarade inte, men kollade telefonen. Då har jag sms och missade samtal sedan kl 06.26 gällande denna bilstol. Från samma person. Första reaktionen när man blir väckt så tidigt en söndag är ju annars att ”den här respektlösa idioten ska iallafall INTE få köpa nånting av mig”. Men sen övergick detta snarare i  ”Jisses, den här personen behöver verkligen en bilstol NU stackaren”.

Vid åttatiden ringer han igen och nu är jag uppe så nu svarar jag. Jag har dessutom nu sett att han har mailat också. En VÄLDIGT angelägen köpare alltså. Vi bestämmer att han ska komma på eftermiddagen och hämta stolen. Under dagen ringer han dessutom ett par gånger, liksom för att försäkra sig om att ingen annan köpt den och att tiden vi kom överens om är okej. Alltså vi snackar en bilstol för 500 pix, det är inte en BIL det gäller, men visst om han är nojig så är han…

På eftermiddagen dyker han då upp och kollar på stolen. Och då börjar han TVEKA!?!?!? WHAT!??? Det är inga konstigheter med denna stol (ja alltså, ett babyskydd är det ju egentligen), det fanns bilder med i annonsen och det är ingen avancerad sak på något sätt. Men han börjar ändå jiddra om att han inte kan nånting om bilstolar och att han kanske borde köpa en större stol iallafall, osv. Men HALLÅ!!!!! Det är en stol för nyfödda! Nyfödda kan inte sitta i en större stol, det handlar om SÄKERHET! Och om du inte har en nyfödd unge, varför ringer du på en annons för en sån här stol då!???

Till slut så köpte han ju stolen iallafall, och allt var frid och fröjd. Som TUR var, annars hade jag blivit knäpp! Hålla på och stirra sen halv sju på morron, och sen ÅNGRA SIG???  Nä alltså det här med att sälja på blocket, jag tror inte riktigt det är min grej om jag ska vara ärlig….det finns alldeles för många klydderövar som vill köpa, sånt pallar jag inte med! Puh!

Kommentera

