Förgiftad?


Igår ringde jag förlossningen. Läskigt!!! Inte för att vattnet gått eller för att jag hade värkar eller så, men jag var lite konfunderad över det här med havandeskapsförgiftning. Ligger fortfarande på gränsen till högt blodtryck och har lite äggvita, och går därför på kontroll hos BM två gånger i veckan nu. Och OM jag får något mer symptom har jag blivit tillsagd att ringa förlossningen. Igår fick jag för andra gången flimmer framför ögonen och synbortfall, vilket är ett symptom. Ett ganska läskigt sådant om jag får säga det själv. Det höll i sig i en kvart-tjugo minuter ungefär, som sist, sen blev det ok igen men jag kände mig lite snurrig. Givetvis hände detta PRECIS när de kom och levererade vår nya tvättmaskin och skulle hämta den fellevererade torktumlaren, så jag fick springa upp och ner i trapphuset och se glad ut med min flimriga blick, inte helt optimalt.

Hur som helst. Hon jag pratade med på förlossningen var jättetrevlig, och det har alla varit som jag kommit i kontakt med hittills därifrån, det bådar gott! Vi kom gemensamt fram till efter lite resonerande att jag inte behövde komma in på kontroll, framförallt eftersom jag inte hade ont i huvudet och inte har nått skyhögt tryck, men att om det ändras och fler symptom dyker upp så hör jag såklart av mig igen. Ungefär vad jag misstänkte, men det känns ändå bra att få det bekräftat av nån annan.

Detta blir ju verkligen mer och mer spännande för varje dag. Hm.

Kommentera

