Där allt började


Är tillbaka på prenatal idag för att ta lite prover och följa upp blodtrycket och havandeskapsförgiftningen. Känns riktigt märkligt att sitta i det här väntrummet. Sist jag gjorde det låg Love i min mage och jag minns hur nervös jag blev när jag väl kom hit. Det är liksom lite skillnad på att gå till sin barnmorskemottagning och att faktiskt vara på sjukhuset. This is where the magic happens, och det är en helt annan stämning i väggarna här. Här är det allvar. Sist jag var här var jag dessutom helt ovetandes om att jag inte skulle få åka hem efter besöket heller. Så märkligt det var alltså…

Men ja, nu sitter jag här igen med Love utanför magen, tio dagar gammal, i vagnen framför mig. Ska bli spännande att höra vad doktorn säger idag. Har ju inte direkt varit duktig med medicinen sen jag kom hem (det här med rutiner alltså…). Men det kan ju vara bättre ändå, lets hope so

20130902-101029.jpg

Kommentera

