Söndagstrött på en lördag


DSC_0662

Idag har vi varit lite trötta kan man säga. Syster-Yster och Vilda-Matilda-Bus kom och fredagsmyste med oss igår, alltid lika välkommet! Dessutom hade snubben min tagit ledigt från jobbet så han hängde med oss hela långa dagen. 🙂

Vi inledde helgen med en sväng ut på Emporia eftersom syrran aldrig varit där. Kan inte helt bestämma mig för vad jag tycker om det köpcentrat; å ena sidan är det kul att ALLA butiker man kan önska sig finns där och några till, men det blir lite för stort kan jag tycka ändå. Man blir liksom oinspirerad efter ett tag. Igår var dessutom första gången vi var där med barnvagn och man insåg ju snabbt att de totalt har underdimensionerat både antalet hissar och storleken på dem. Sjukt irriterande! Till slut gav vi upp och tog vagnen i rulltrappan trots skyltar om att man inte får det. Vi är såna rebeller så det är helt galet.

Kvällen spenderades hemma, först med pulled pork (så jefla trendigt alltså) och sen premiäravsmakning av glass från glassmaskinen Erkan fick av mig i födelsedagspresent. Vi kan väl säga som så att det här med att göra glass är uppenbarligen inte helt enkelt. Kan också tillägga att man inte gör det lättare för sig genom att försöka sig på en variant med djungelvrål i. Det var ingen hit. Men skam den som ger sig, gör om- gör rätt, bättre lycka nästa gång, unt so weiter…

Idag tog vi sovmorgon och hamnade inte vid frukostbordet förrän vid elvatiden. Gött! Sen blev det mest Love-mys och kaffedrickande resten av dagen innan jag följde syrran och Mahtilda till tåget vid fyratiden. Tog ett varv runt pildammsparken med vagnen efter att jag lämnat av dem, men efter det har det inte blivit många knop härhemma från min sida. En slappelördag med andra ord, som faktiskt känns mer som en söndag. Eller egentligen som vilken dag som helst i mammaledighetsbubblan när jag tänker efter…

Kommentera

