Det här med sömnen…


Min dygnsrytm är helt fakked up. Jag sover typ ingenting, och jag kan inte ens skylla på min bebis utan det är jag som av nån anledning börjat med ovanan att sitta uppe halva nätterna och uggla. Om man går och lägger sig vid två varje ”kväll” och sen är uppe och matar i en halvtimme- 40 minuter vid fyratiden och igen vid halv åtta, ja då blir man inge pigg alltså! Och jag som annars är en fena på powernaps och att sova på dagtid får liksom aldrig till det numera, det är alltid nått annat som är viktigare att få gjort, eller så är man helt enkelt inte hemma när Love sover i vagnen. Men om jag då istället åtminstone hade somnat samtidigt som lillen vid 22 ca, så hade jag ju fått sova i hela sex timmar varenda kväll, det sömnpasset är ganska stabilt vid det här laget. För jag kan heller inte köra kortet ”ja men jag och darling vill faktiskt ha lite vuxentid på kvällen” som så många säger. Han somnar nämligen inte sällan kl 21 i soffan så honom ska man ju inte räkna med…

Kontentan är alltså att jag har ingenting att skylla på förutom att jag är dum i huvet som inte sover (det ena kanske är en konsekvens av det andra iofs) så att från och med nu så fort lillen somnat för kvällen så är det jag som hoppar i bingen jag med. Då kanske jag kommer ur det här zombiestadiet innan det blir kroniskt och kan byta ut min diet mot nåt annat än kanelknäcke (snabba kolhydrater is the shit) och koffein…

20131024-123629.jpgI’m no superman…

2 thoughts on “Det här med sömnen…”

  1. Åh, jag.känner igen det där! Är också dålig på att sova när lillen sover om dagarna och på kvällarna läser jag sociala medier istället för att sova.

    Såg för övrigt på din presentation att du pendlar till Älmhult. Vi har säkert setts på tåget någon gång, jag pendlar mellan Hässleholm – Växjö och delar tåg med ett antal ikeaner.

    1. Ja, ibland blir jag bara så himla lack på mig själv som inte bara kan ta mig i kragen och gå och lägga mig! Hur svårt kan det vara liksom?!?

      Nope, pendlar till Helsingborg, inte Älmhult om det inte är nått särskilt möte där eller så. Men just nu njuter jag av att inte pendla alls, aaahhhh! 🙂

Kommentera

