Back on track!


Woop woop! Första träningspasset på måååånga månader avklarat! Igår lyckades jag pallra mig ur sängen och få både mig och lillskrutten redo i tid för att möta Lina och gå till Friskis för ett mammapass i funktionell cirkelträning. Love var ju helt klart den minsta bebisen igår, och ärligt talat blev jag lite tveksam till om jag var för tidigt ute när instruktören gick igenom stationerna för det var ganska tuffa grejer, men det gick bra. Man får ju göra så gott man kan och anpassa övningarna efter dagsform.

Det var ganska annorlunda att gå på ett pass med en massa bebisar som låg och sprattlade i mitten. Lite svårt att hitta fokus till träningen, men det kanske på sätt och vis var bra för då tänkte man inte på att det var jobbigt utan man bara gjorde. Lite lustigt var det också att alla andra sprang fram till sina barn för att lugna dem när de blev ledsna eller distrahera dem ett tag, men jag fick gå fram till min plutt och skaka på honom då och då för att vara säker på att han andades! Han tokdäckade nämligen i samma stund som musiken sattes igång och sen sov han som en sten genom hela passet. Gött!

Och när vi kom hem gjorde jag detsamma efter lite mat. Joinade lillen för en liten tupplur som råkade bli tre timmar lång. Ytterst välbehövligt!

Idag trodde jag att jag skulle ha träningsvärken from hell, men det känns faktiskt helt okej. Visst känner jag av vissa muskler, men jag är inte helt förstörd och handikappad och det är ganska skönt. Tar det som ett tecken på att jag började på en lagom nivå. Men kul var det så det får absolut bli en fredagstradition från och med nu! (fattas bara annat nu när jag investerat i ett svindyrt träningskort…)

20131026-114933.jpg

2 reaktioner till “Back on track!”

  1. Åh vad jag längtar till att få köra ett ordentligt träningspass! har så mycket foglossning och andra besvär så det är helt omöjligt att träna nu 😦 Bara tio veckor kvar, woohoo! Eller bara typ 20 veckor kvar innan man kan träna ordentligt, men ändå. WOOHOO!

    1. Jag kan väl inte påstå att jag direkt längtat efter träningspass, men det var faktiskt mycket roligare än jag tänkt mig, och skönare! Att få väcka liv i kroppen igen liksom, aaahh! Och totalt utan prestationskrav, man kunde ju knappast fokusera på att jämföra sig med nån annan när man både har sig själv och sin baby att hålla reda på. Perfekt! 🙂
      Men du, 20 veckor går snabbt, swoosh säger det så är det på med träningspjucksen igen ska du se!

Kommentera

