Sen sist


Snabb uppdatering om stort och smått som hänt på sistone:

– Mina kollegor har varit och hälsat på oss här hemma. Mysigt och kul med uppdateringar, men alltså shit vad det livet känns avlägset just nu… Fick fina presenter också, en av mina globetrottande kollegor hade gjort ett besök på Baby GAP i New York, och så fick jag lyxchoklaad! Mmm!

IMG_0996

– Har varit på babycafé med lillen. Han var kanske lite för liten för att riktigt kunna uppskatta det, men jag tyckte det var kul att träffa lite andra mammor och pappor iallafall. Och sen sov Love heeela eftermiddan, haha!

– Sista detaljerna på vinden börjar falla på plats och i december flyttar vi upp. Sista byggsamrådet är nästa vecka, så nu är det bara att hålla tummarna för att allt blir godkänt!

– Jag har träffat min kompis Patricia som fick sina tvillingar fyra dagar innan Love kom. Supersöta små tjejer är det, och jäklar i min låda säger jag bara vad jag beundrar alla tvillingmammor. Vilket slit! Men hon har ju som tur är inget att jämföra med, och hon såg oförskämt pigg och glad ut måste jag säga.

– Lillen har haft (har) sin första förkylning! Kom som ett brev på posten efter vaccineringen i måndags. Visserligen är väl förkylning ingen biverkning, men först fick han feber och var allmänt ynklig och då var det väl nån elak basilusk som tog sin chans där och slog till. Så nu har vi fått bekanta oss med snorsugar och saltvattennässköljande ett par dagar, och garanterat inte för sista gången…

– Och ja, som jag nyss nämnde så har lilleman vaccinerats nu. Denna milstolpe i bebislivet! Inte så väldigt dramatiskt, det kändes nog som att BVC sköterskan var den som tyckte det hela var jobbigast. Jag är ganska lugn med sånt här, visst skrek ungen lite men hey- a baby’s gotta do what a baby’s gotta do! Bara å gilla läget liksom.

– Jag har spontanköpt en dyr fjällrävenjacka. Love gillar INTE att gå i affärer, om han sover när man går in med vagnen så är det precis som att han har nån sensor som gör att han inom fem minuter vaknar och börjar tjuta och så får man ge upp shoppingdrömmen ännu en gång. Men nu börjar det bli kallt alltså, och jag behöver en ny jacka. Så jag gjorde mitt bästa för att hinna screena av utbudet på intersport, prova ut och betala en jacka inom fem-minuters intervallet jag kunde vänta mig, och resultatet blev…sådär. Jag får nog gå och byta den där jackan i vilket fall, storleken är inte helt hundra och egentligen hade jag nog velat ha en annan färg…suck!

– Baby Love har blivit tre månader gammal! Tamtadaaaam! En hel vecka sen nu visserligen, men iallafall. Men det tänkte jag göra ett eget inlägg om faktiskt. Det förtjänar han minsann!

20131123-005609.jpg

– Och preciiiiis innan tremånadersdagen så skickade vi till slut in namnpapperna. Så nu heter barnet något! Love är tilltalsnamn, och så har vi valt två namn till. Men jag vet inte, kanske ska de vara lite hemliga fram tills dopet….? 😉

20131123-005458.jpg

Jahaja, så lite hinner vi trots allt med om dagarna här hemma i bubblan! 🙂

Kommentera

