Bra å dåliga dagar


Dagarna är verkligen upp och ner numera. Gårdagen började bra med en halvtimmas morgonpromenad i vårsolen (!) på väg till optikern för linskoll. Det gick bra, och eftersom lillen somnade så gott på hemvägen så köpte jag mig en latte och en muffin och tog ett extra varv i solen. Måste ju se till att använda den svindyra lattehållaren som jag råkade spontanköpa för nån vecka sen, hehe.

Var ändå hemma ganska tidigt och planerade i bakhuvet att jag skulle kunna få en hel del gjort under dagen. Dumt av mig. Lillen var inte alls med på mina planer utan hade bestämt sig för att minsann kräva all min uppmärksamhet hela dagen och inte sova nånting förrän kl fem på eftermiddan. Då var både han och jag helt slut och jag hade som vanligt knappt ätit nått sen frukost och var dessutom sjukt besviken på att jag inte fått gjort nånting ”vettigt” på hela dagen. Blä vad less jag var!

Idag vaknade jag upp till ösregn utanför fönstret och det kanske man skulle kunna se som ett dåligt tecken men jag gillar ju regn så det var okej. Tog en lugn morgon med lillen och åt en lång frukost som nästan blev brunch. Sen lyckades jag få honom att sova en halvtimma innan vi begav oss mot öppna förskolan och där var det av en slump en massa mammor jag känner från föräldragrupp och babysim bla. Så det blev en hel del välbehövligt tjattrande för min del och Love blev helnöjd av sångstunden med alla de andra barnen. Win win alltså!

20140206-223324.jpg
Grått och disigt här uppe på toppen

På hemvägen somnade lillen så gott i selen så jag passade på att ta omvägen förbi åhlens för lite shopping. Förvaring och organisering är prio här hemma just nu och jag hittade både lite snygga boxar till lillens rum och lite roliga pärmar. I morgon ska vi ut till IKEA och spana in nya kollektionen ”Bråkig” och då lär vi plocka med oss ännu mer så helgens pyssel blir att sortera och organisera. OCH ett annat helgprojekt är att jag förhoppningsvis ska investera i en försenad trettioårspresent till mig själv! Men vad det är får ni se när jag köpt den… 😉

20140206-223528.jpg

Mitt babblande, fottuggande lilla charmtroll i morse. ”Morgonstund har fot i mund” heter det väl, eller? 😉

20140206-224317.jpg

Kommentera

