Sen sist


Herrejösses, ännu en vecka har sprungit förbi! Jag har ju inte hunnit berätta nått om Loves dop förra helgen (blev ett jättebra kalas), huset vi har varit och tittat på (men nej, det var inte helt vad vi letar efter) Loves sexmånadersdag eller nått annat som hänt de senaste veckorna. Dagarna bara försvinner…

Denna veckan har hur som helst varit jättebra! Har gjort en massa roligt och lilleman har varit en liten solstråle som skinit (heter det så?) i kapp med vårsolen mest hela tiden.

20140228-215351.jpg

I tisdags tog vi en långpromenad till västra hamnen och drack kaffe hos Erik (holländaren) som var gräsänkling. Så gött med en riktigt solig dag, även om det var kallt. Nu ÄR det vår här!

20140228-215614.jpg

20140228-215732.jpg

I onsdags dumpade jag lillis hos paps på jobbet och drog till Helsingborg för att vara med på hejdå-middag för min kinesiska favoritkollega som tyvärr flyttade tillbaka till Shanghai idag. Vi tog farväl på klassiskt svenskt manér med en traditionell tacomiddag. Och efterätten som Ylva hade gjort var gudomlig!!! Kaffeglasstårta med hemgjord chokladsås…ååååhhh…måste få fatt på det receptet.

I torsdags var jag på sexmånaderskontroll på bvc med Love. Han är nu 65 cm lång och väger 6900 g och höfter å allt annat dom kollar var som det skulle. Ok stämpel i baken med andra ord!

Efter bvc-besöket gick vi ner på stan och mötte upp min före detta kollega Johanna och hennes lilla Lova för en promenad och sen en fika på det. Jag har inte träffat Johanna på säkert tre år minst, men det märktes inte alls och vi bara babblade på om jobbet, förlossningar och renoveringar som om vi setts förra veckan typ. Så skönt det är med såna kompisar!

Idag då, ja idag har vi varit på friskis och tränat, varit på Willys och handlat och sen….inget mer. Det är ju fredag, nån måtta får det vara! Vi började fredagsmyset tidigt med en tupplur jag och Loven, och sen när Erik kom hem blev det pepparbiff och klyftpotatis. Inte fel! Och ja, nu är det let’s dance på tv och jag sitter som vanligt här med en sovande kille på varsin sida om mig. Sämre kunde man haft det… 🙂

Hoppas ni också har en fin fredag!

20140228-220146.jpg
Snaaark!

Kommentera

