När lilleman blev dopad


Förra lördagen, den 22:a Februari var det dags för Love att döpas i Fleninge kyrka utanför Helsingborg, min hemkyrka. Det blev en jättehärlig dag, och lillen var på sitt allra soligaste humör hela långa dagen. Tyvärr har jag inte en enda bild från själva festligheterna att visa er, jag antar att det är så det är att vara värdinna, då har man en hel massa annat än att ta kort att fokusera på. Men förhoppningsvis var det andra som tog fina bilder som jag kan bjuda på senare.

Jag knäppte dock två bilder på lokalen innan gästerna kom. Det var en utmaning att få ett ganska så beige och trist församlingshem att bli kalasfint och kännas anpassat för huvudpersonen, men jag tycker att vi lyckades riktigt bra minsann. Vi pysslade hela fredagkvällen hemma hos oss, jag, Erik, Eriks bror Niklas och hans Challe och så Eriks pappa. Vi gjorde vimplar (alla vimplar i taket är EN och samma slinga så ni kan ju tänka er hur lång den är…) och pompoms och klippte och grejade som aldrig förr. Riktigt kul faktiskt!

IMG_1636

Till borden hade vi tagit med en massa leksaker, mest BRIO leksaker och tågbanor, men även lite klossar och plastdjur och sånt där. Och så köpte jag helium och ballonger- är det fest så är det! 🙂

IMG_1637

Vi bjöd på sopplunch (gulashsoppa) med hembakat bröd och minisemlor + kakbuffe till dessert och allting smakade hur bra som helst. Är sååå tacksam för all hjälp vi fick av vänner och familj med att laga mat, baka och fixa i ordning inför kalaset!

DSC_0672

För att inte tala om alla fina presenter Love fick! Jisses amalia! Här är en snapshot av presentbordet, som innehöll allt ”han” önskat sig och lite till.

DSC_0659

Mängder med fina kort och hälsningar

DSC_0661

Och böcker, massor med roliga böcker som vi ska läsa och läsa om och läsa en gång till har jag en känsla av 😉

IMG_0001

Och finaste doptavlan man kan tänka sig!

IMG_0002

Ja, det blev alltså en Knut Love Edvin av vår lille kille. Namnet Knut valde vi främst för att han ju kommer från St Knuts torg (adressen vi bor på här i Malmö) men det är också ett släktnamn från min morfar. Love är ett namn jag ”alltid” haft som favorit, och det har han hetat i stort sett sen vi visste att det var en liten kille i min mage. Och Edvin är ett annat favoritnamn som dessutom är släktnamn på både min och Eriks sida så det kändes också passande.

För att sammanfatta kan jag helt enkelt inte säga annat än att Loves dopdag var  en väldigt fin och minnesvärd dag; stort tack till er som var med på vår sons allra första kalas!

Kommentera

