Fotografera mera


DSC_0843

Jag har haft min systemkamera (en Nikon D40, inte alls en särskilt avancerad variant) i en hel massa år, men det är först nu som jag verkligen börjat använda den. Har plöjt några webbkurser och i somras fick jag även en kort grundkurs ”live” hos duktiga och drivna fotografen Emelie Ohlsson. Så nu vågar jag trycka och vrida lite mer på knapparna på kameran, och använder faktiskt aldrig auto-läget längre ”klapp på axeln”. Men alltså det är ju inte så att jag är duktig ännu, långt ifrån. Det är öva, öva och öva som gäller har jag märkt, och det är riktigt störigt ibland när man ser att man kunnat få till en riktigt bra bild av ett klockrent ”kodak moment”…och så har man fokus fel. Som på bilden ovan. Men ja, fransarna på filten förtjänar väl också lite uppmärksamhet och skärpa antar jag…hm…

Kommentera

