Pyjamasparty


DSC_0933 DSC_0929 DSC_0925 DSC_0921 DSC_0919

DSC_0918

Dagen idag blev inte helt som planerat. Bara för att jag var dum nog att berätta för dom andra mammorna som var och fikade hos oss igår om hur bra Love sover i sin nya säng så bestämde han sig för att sova som en påse nötter i natt. Dessutom gick han och papsen upp hur tidigt som helst, så när jag fick tillbaka lillen i sängen och Erik gick till jobbet vid kvart över sju, ja då var lilleman trött igen så han somnade om och sov till kvart över tio. Väldigt skönt visserligen, men det pajjade ju rutinerna totalt eftersom han vanligtvis sover sin första tupplur vid tiotiden.

Det blev med andra ord ingen öppen förskola för oss idag eftersom tupplur nummer två hamnade precis när vi skulle gå. Men det gjorde inte så mycket. Det är så det är med småttingar, och vi har ju redan varit rätt sociala den här veckan. Så istället för att sjunga om imse vimse spindel med trettio andra små snorungar hade vi matlagningsmecka här hemma och jag fick till både sötpotatispuré, broccolimos och jordgubbskräm som jag nu har frusit in i istärningsformar. Sötpotatisen var mest poppis.

Och så rotade jag fram kamerastativet och tog lite osminkade pyjamas-mys-bilder på mig och Loven. Såhär ser vi alltså ut för det mesta en vanlig vardag. Pyjamas och håret på ända, men oftast med stora glada leenden! Mycket bus blir det! 🙂

Kommentera

