Väck med skiten!


Idag har det varit strålande sol och riktig vår så vi har ägnat dagen åt att…rensa i källaren. Haha, inte jättekul, men EXTREMT nödvändigt, och vi blev inte klara men kom iallafall en bit på vägen. Mammut och papput har varit här så de passade Love ett par timmar medan jag och Erkan rensade och röjde. Så jääääkla mycket skit vi har alltså! Vi har ju hängt ihop i sexton år och haft flera olika hem men egentligen aldrig gjort nån ordentlig utrensning utan bara packat ihop saker och stuvat undan dem och inte packat upp dem när vi flyttat till nytt. Jag hittade ju grejer nu som jag minns från vår lägenhet i Helsingborg och den bodde vi i för över tio år sen. Har vi använt dessa grejer under dessa tio år? Svar nej… Helt bisarrt egentligen.

Att slänga saker har jag egentligen inte så svårt för, det är mer att man ska få tummen loss bara.. Däremot har jag ruskigt svårt för att slänga kläder. Det är så otroligt många minnen förknippade med många plagg man sparat från förr, festkläder som man haft massa kul i men som inte alls är moderna idag, favoritjeansen som man kände sig supersnygga i på gymnasiet och som är totalt utslitna, eller dom där svindyra skorna man unnade sig för första riktiga lönen som inte är bekväma för fem öre. Så ja, jag sparar gärna mina kläder från förr, men det är ju ett otroligt utrymmeskrävande sätt att hålla kvar sina minnen på (jämfört med till exempel fotoalbum) så nu får jag nog helt enkelt bara ge mig och göra mig av med ett par sopsäckar. OCH det fina i kråksången är att jag kommit på att jag faktiskt kan TJÄNA på att göra mig av med gamla kläder! På H&M får man nämligen 50 pix i rabattkupong per påse man lämnar in (max två påsar per dag). Min plan är alltså att lämna två påsar per dag hela nästa vecka och tjäna ihop femhundra pesetas! Det kan man väl göra, eller är det sniket? Nää, det blir väl win win tycker jag! 🙂

Kommentera

