Hurtbullens hälsostatus


Onsdag idag och jag bockade av veckans andra träningspass minsann! Igår tränade jag hemma enligt Olgas bok och idag var det mamma core på Friskis & Svettis. Känns bra att jag börjar få till en rutin nu, jag tänker att när man för en gångs skull har tid i vardagen för att träna så ska man banne mig inte missa den möjligheten.

Jag har gått ner mina gravidkilon och några till, men det spelar liksom mindre roll. Det känns att kroppen tagit stryk det senaste året, och till viss del fortfarande eftersom jag ammar, blir väckt ett par gånger varje natt och släpar runt på en sjukilos klump många timmar varje dag. Är fortfarande inte särskilt duktig på det här med maten, även om jag blivit väldigt mycket bättre. Fram tills nu har jag kört nån ofrivillig diet som jag kallar 2:5 – jag äter bra och mycket två dagar i veckan och sen resterande fem dagar är jag glad om jag får i  mig nått mer än frukost ungefär. Det är jättedumt, men som sagt- jag bättrar mig! Nu har ju lillen börjat äta mat också och det gör det lättare att prioritera att faktiskt sätta sig ner och äta riktig lunch om dagarna.

Men så här ett halvt år efter graviditeten måste jag nog ändå säga att jag känner mig bättre rent fysiskt än vad jag trodde jag skulle göra. Visst, jag tappar jättemycket hår, men det kan jag leva med (ja, eller UTAN då egentligen…). Min rumpa har försvunnit i princip helt, men jag går ju upp till femte våningen varje dag nu så jag hoppas att trappklättrandet bygger upp den igen. Och om inte så får den väl vara platt då. Nä, utseendekrämporna känns faktiskt sekundära måste jag säga. Det jobbigaste är nog att ständigt vara lite halvt uttorkad, det känns i huden, läpparna flagnar konstant och ögonen är jättetorra vilket är jobbigt när man har linser. Och så handlederna då. Fast dom förnekar jag så gott det går. Men ärligt talat gör det skitont nästan varje dag. Mest handlederna, men även fotlederna tyvärr. Stapplar upp om morgnarna som om jag vore stelopererad, men det ger sig efter ett par steg. Jag har varit hos sjukgymnast och det blev bättre för stunden, men dagen efter är smärtan tillbaka. Min egen diagnos är att det kommer göra ont så länge jag ammar. Jaja…det får det väl vara värt antar jag.

Okej, det var en hälsostatus det jag. Nu är det dags för en annan ny, bra vana- att lägga sig tidigt!

Nattinatt!

Annonser

2 reaktioner till “Hurtbullens hälsostatus”

  1. Heja heja! jag har kört Olga i en månad nu och känner mig väldigt mycket starkare i kroppen. Jätteskönt när man ska bära på sin 9 kg klump 🙂

    1. Ja när man börjar såhär på minus så märker man iallafall resultat väldigt snabbt och det är ju kul! Men galet vad trött man blir alltså…jag kan knappt hålla mig vaken efter nio de dagar jag har tränat. 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s