Vilken fas(a)


Med nittionio procents säkerhet kan jag säga att lilleman gått in i en ny ”fas”- ”relationsfasen”, är det tydligen dags för nu. Jag känner knappt igen ungen vissa stunder, han gråter och skriker och gnäller och beter sig allmänt skitjobbigt. Idag fick han ett riktigt psykbryt vid lunchtid, och trots att han somnade efter det raseriutbrottet och sov nästan en timme så vaknade han och var gnällig och tvär direkt och till och med grät sig igenom maten trots att han ju älskar att äta och verkligen visade att han ville ha trots att han grät. Stackaren, det är inte lätt att vara liten. Och det är inte lätt att vara förälder till en sån här filur heller, men det är tur att jag har min ”bibel” vid såna här tillfällen, med förklaringar och beskrivningar av vad som händer med lillen just nu, och tips på hur man kan underlätta för oss båda.

Tröttande är det i vilket fall, så nu ska jag försöka få mig lite kvalitativ (?) sömn så att vi orkar med morgondagen…den här fasen kan tydligen vara i upp till fem veckor. High life.

Kommentera

