Det här med bebisar på bild


När man har fått en liten älskad skatt in i sitt liv så vill man såklart inget hellre än att visa upp denna underbart söta lilla minimänniska för allt och alla. Livet kretsar ju just nu i stort sett bara runt honom. Men givetvis så har jag funderat. Det är lätt att bara drälla bilder omkring sig och sen inte riktigt tänka på vilka konsekvenserna kan bli. En bild som är publicerad på webben är ju på något sätt ”förlorad” för alltid. Man har inte längre någon kontroll över vem som använder bilden eller till vad den används.

Min filosofi är att under lillens första år så ser jag inga större problem med att publicera bilder på honom här på bloggen. Jag menar att det första året i en människas liv är som nån sorts ”standardår”; alla friska fullgångna bebisar går igenom ungefär samma utvecklingssteg och ser ungefär likadana ut bortsett från vissa personlighetsdrag som man redan kan ana. Men när första året passerat börjar det skilja sig mer och mer åt mellan ungarna, och de blir egna individer och personer på ett annat sätt. Då känner jag att det inte är lika självklart att publicera bilder på mitt barn, så troligtvis kommer bebisbilderna bli färre och färre. Men fram tills dess delar jag gärna med mig av vår sötnöt! 🙂

 

DSC_0047 DSC_0191 DSC_0264 DSC_0291 DSC_0318

 

 

Kommentera

