Faser och inspiration


Det är så märkligt, för hela dagarna kommer jag på massor av saker jag vill skriva blogginlägg om men så när jag faktiskt har en stund över vid datorn på kvällen så är all inspiration som bortblåst och jag är mest trött och vill beta av saker jag inte kan göra på dagen som att betala räkningar eller skicka viktiga mail. Och inte kan jag bara lägga upp lite bilder från dagen att roa er med heller, för av nån anledning blir det ”HTTP fel” vid varje bild jag försöker ladda upp. Skittrist är det, och jag är så trött på att just nu bara ha en halvskranglig jobbdator att greja med, som jag dessutom inte kan spara nånting privat på och inte gå in på alla websidor ifrån eftersom vi har ”restriktioner” för sånt. Baaah! En ny dator står dock på inköpslistan till mig själv som födelsedagspresent, bara två veckor kvar ungefär, tjuhoo!

Men ja, alltså vad kan jag säga nu när jag faktiskt är igång ändå…

Dagen idag har varit bra trots lillkille mitt i ”37-veckors-fasen” som gnäller för allt och lite till och faktiskt kan vara riktigt skitjobbig att umgås med en hel dag. Men jag bestämde mig i morse för att inte kämpa emot utan bara göra precis som han vill och då funkar ju allt jättebra. Han blir ledsen bara jag är några meter bort- ja då får han helt enkelt följa med mig överallt. Han vill bara äta vissa grejer (förutom amning så är det gröt, banan och jordnötssmörs-mos, leverpastejmackor, tomatsoppa, och små makaroner som man ger honom med stor gaffel (viktigt med gaffeln där ja))- jaha ja, då får han äta det. Han vill typ inte leka själv alls så jag leker med honom så mycket det går; läser bok, rullar leksaker till varann, pusslar…  Och då är han ju nöjd. Världens gladaste lilla unge igen. Och det är ju det jag just nu får betalt för att göra så jag klagar inte. Tvärtom så är det egentligen ju ganska mysigt att han bara vill vara med mig (och Erik) jättemycket och superintensivt just nu, man ska bara fatta att det är så och ta tillvara på det istället för att frusta över tvättberg som växer, träning som inte blir av eller andra ”måsten” som man inte får till just nu. Allt sånt kan vänta. Faktiskt. För det kommer ju inte vara så här alltid utan plötsligt är det ”kan själv” och ”lägg dig inte i” som gäller och då kan man ju sitta där med sin avbockade to-do-lista och all tid i världen till kramar och lek till ingen nytta…

Nähe- dags för bingen nu. I morgon är en annan dag!

Pöss!

Kommentera

