Nu äre sommar nu äre sol, nu äre hallon i magen!


Har haft en finfin helg i Helsingborg hos mina föräldrar med husmålning, hallonplockning, loppis och familjehäng på programmet. Mycket sol har det blivit, så ikväll svider det gött om armarna, trots att jag är en såndär solcremesfascist som i princip tvingar på solskyddsfaktor på allt och alla omkring mig om det är mer än 15 grader varmt. Men idag var jag lite väl snål med att smörja in mig själv skulle det alltså visa sig…

Men så skönt det är nu med riktiga sommardagar! Den här dåsiga värmen, en glass i skuggan, ett lägre tempo och bara ta dagen som den kommer. Älskar’t!

 

DSC_0659

Teamwork på hög nivå… Jag hjälpte till med att bygga upp ställningen och jag kan säga att det där är HÖGT upp!

DSC_0641

Bakom en rutten träskiva som skulle bytas ut hittades ett fågelbo med fyra små sval-bebisar som inte var riktigt redo att lämna boet. De fick dock nån intensivkurs  av föräldrarna verkade det som för dagen därpå såg vi hur de flög ut lite halvt osäkert en efter en, och vi kunde spika för boet med den nya skivan. Sorry familjen Bird, ni får hitta nån annan stans att bo nu tyvärr!

DSC_0805

”Hallå, jag är faktiskt nakenfis här! Lite privacy om jag får beee!”

 

DSC_0819

Och så hallon. Hallon, hallon, hallon. KOPIÖSA MÄNGDER! Man kunde stå på ett ställe och plocka en liter inom en kvart. Och gick man sen till samma buske ett par timmar senare så hade solen sett till att ännu fler bär mognat så då kunde man plocka sig en liter till. Lätt.

DSC_0821

Mormor och morfar i hallonsnåren med Love-liten.

DSC_0583

Mina fina killar. Om ni visste hur mycket jag tycker om er. Tänk att vi har en hel sommar framför oss- vår första sommar som en liten familj. ❤

Kommentera

