”Kaffe” och the


Nu börjar kontoret så smått vakna till liv igen och fler och fler kommer tillbaka från sina semestrar. Själv har jag ju inte haft någon semester, kände att efter att ha varit ”ledig” i tio månader och eftersom jag just nu bara jobbar 50% så var suget efter semester inte så där överdrivet stort. Tycker mest att det är lite jobbigt att alla andra också är lediga och tar upp plats på caféer och på mina promenadstigar. 😉

Men hur som helst så har det varit lite strul med kaffemaskinen de senaste veckorna, och härom dagen var det en kollega som sa till mig när jag skulle ta kaffe att ”alltså det smakar inte bra, det är nog för att det inte varit så många som druckit kaffe på sistone så det har stått lite still i rören. Det blir nog bättre när maskinen används lite mer nu snart”. Fniss. Tja, jo så kan det ju vara. Eller så är det bara så att kaffet på jobbet helt enkelt smakar skit och det inser man när man haft en paus från det och druckit godare kaffe på annat håll. Men att det kommer smaka ”bättre” snart det tvivlar jag inte på, det handlar nog bara om att man ska vänja sig vid den där besk-bittra smaken av sunk-kaffe, sen slinker det nog ner både en och tre koppar om dagen. Hm. Fast kanske inte ändå. Jag har nämligen börjat byta ut minst en kopp om dagen mot grönt te. Inflammationsdämpande och hälsosamt. Och bra mycket godare än maskin-kaffet. Man får passa på att bryta sina vanor nu när man gör en ny-start och ändå är lite ovan vid de gamla rutinerna! 🙂

Cheers!

Kommentera

