Nu ere slut!


Sista mammaledighetsdagen- check! Inledde den med sovmorgon till halv nio (gött!) och sen åt vi gröt som vanligt, klädde på oss och traskade till gymmet. Sista passet för Loven och mig ensamma i cirkelgymmet, det känns lite sorgligt måste jag säga. Det är allt en väldigt tålig liten grabb jag har som snällt sitter i vagnen och hejar på mamma när jag ligger och gör armhävningar eller axelpressar eller vad det nu kan vara. Blir det lite gnäll så funkar riskakor bra som underhållning, och sen fikar vi alltid i loungen utanför efter passet så lilleman får krypa av sig lite och flirta med damerna som kommer ut från pensionärsgympan vid elva. 😉 Mysigt har vi helt enkelt, och jag måste säga att även om Johanneslust ligger en bra bit från där vi bor så är det ett himla bra ställe att träna med barn. Det finns barnstolar, skötbord, jättetrevlig personal som inte gnäller över att man tar med vagnen in och ett helt cirkelgym med alla tänkbara träningsredskap tillgängliga som står tomt i princip varje vardagförmiddag. Jag kommer verkligen sakna våra utflykter dit!

IMG_9465

Efter träningen somnade Love i vagnen på väg hem och sov läääänge. Han är fortfarande inte helt på topp efter vaccinationssprutan i måndags och febern och förkylningen som följde därefter. Och det är inte jag heller, trots att jag som tur är inte fick nån spruta. Men en förkylning har jag lyckats dra på mig ändå, inte av värsta slag än så länge, men  det är ju trist ändå med rinnande näsa och kliande ögon. Försöker kurera mig bäst jag kan med hett ingefära-och-citron-vatten.

Eftermiddagen sen spenderades bara hemma, vi lekte på Loves rum och jag fick en idé om att ta lite bilder på min lilla ettåring. Lättare sagt än gjort dock, han for verkligen runt som en guttaperkaboll och var inte direkt intresserad av att posa för nån kamera, haha! Bilderna nedan är tagna under en kvart ungefär. Puh!

DSC_0203 DSC_0240 DSC_0286 DSC_0335 DSC_0344 DSC_0364 DSC_0353 DSC_0372 DSC_0380  Och killen går inte ens ännu!!! 😉

Kommentera

