På’t igen!


Nämen hej! Long time no see!

Jag har varit sjuk. I tre veckor. Ja i princip hela Oktober var mest misär för min del. Först fick jag magsjuka som det tog en vecka att återhämta sig från, sen när jag började piggna till så åkte jag på en förkylning från hell. Eller snarare från dagis. Feber, frossa, muskelvärk, halsont, svidande ögon, lock för båda öronen, hosta, snor, ja you name it…ja och så förkylningsblåsor i hela näsan (!?) nu i en vecka. Jag är fortfarande snorig och hostig, men nu får det banne mig räcka. Jag vägrar vara sjuk längre.

Tänkte försöka väcka liv i den här bloggen istället! Läste på Emmas blogg om en metod för att komma in i rutinerna igen om man kommit av sig lite när det gäller bloggande; helt enkelt en tema-lista för varje dag under en månad. Det känns väldigt lagom tycker jag, jag försökte ju hoppa på blogg hundra för ett tag sen men hundra dagar var lite för länge för att jag skulle orka, jag behöver kortare utmaningar för att känna mig motiverad så 30 dagar känns lagom.

Nu skulle jag ju egentligen börjat med det här igår när det var den 1:a November, men eftersom jag somnade med Love vid nattningen så blev det inte så. Det får bli två tema inlägg idag helt enkelt. Bra start, hehe! 😉

Det här är de olika inläggs-temana som jag helt enkelt har klippt ut och snott:

1. Kolla! Så här ser det ut utomhus idag.
2. 5 saker jag tänkt på idag
3. Ibland tänker jag att jag borde…
4. Kolla! Här är en bild på mina fötter i ett par skor jag gillar.
5. Hepp! Dagens boktips!
6. Månadens djur är givetvis…
7. Kolla! Så här ser jag ut idag.
8. Ibland blir jag avundsjuk på…
9. 5 saker jag borde ta tag i
10. Kolla! Här har jag ritat en hund.
11. Månadens färg är givetvis…
12. Hepp! Dagens filmtips!
13. Kolla! Här är en av mina favoritplatser.
14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli…
15. 5 saker jag blir glad av i vardagen
16. Kolla! Så här ser min autograf ut.
17. Hepp! Dagens tv-tips!
18. Ibland retar det mig att…
19. Kolla! Det här åt jag idag.
20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli…
21. 5 saker jag blir irriterad på i vardagen
22. Kolla! Här bor jag.
23. Hepp! Dagens måltidstips!
24. Månadens klädesplagg är givetvis…
25. 5 grejer jag alltid har i kylskåpet
26. Kolla! Här jobbar jag.
27. Ibland skulle jag vilja…
28. Hepp! Det här tycker jag alla bör läsa.
29. Det var onekligen väldigt roligt när…
30. Kom ihåg

Stay tuned, snart kommer nr 1!

En reaktion till “På’t igen!”

Kommentera

