2. Fem saker jag tänkt på idag


Jag har nog tänkt på närmre femhundra saker idag, men okej, jag ska nämna fem av dem:

1. Hur ska jag få tillbaka min energi? Jag känner mig så trött. Jag sov tretton timmar i natt och jag är ändå trött. Visserligen blir jag väckt ett par gånger, men i natt var det inte alls farligt faktiskt. Men ändå är jag trött. Känner mig svag. Har ingen aptit men vet att jag borde äta. Man blir sliten av att vara sjuk länge helt enkelt. Men jag saknar att vara pigg och känna mig stark.

2. I morgon ska jag köra bil till jobbet. Jag älskade att köra bil innan, och tycker egentligen fortfarande att det är kul, men INTE sträckan mellan Malmö och Helsingborg i rusningstrafik. Det är så otroligt mycket bilar och lastbilar, jag skojar inte om man kör i vänsterfilen 90% av tiden det tar (ca 45 minuter). Det finns inga luckor och alla ligger jättenära varann. Jag får tvinga mig själv att inte tänka på hur stor sannolikheten är att någon av bilarna omkring mig har alkoholpåverkade förare, trötta förare, förare som pratar i telefon, osv… Nej det ser jag inte fram emot, men i morgon är dagis stängt och Love ska vara hos mormor och morfar så då är bilen enda alternativet. Och jag vill verkligen inte att jag ska bli rädd för att köra så att det begränsar mig. Jag får försöka komma iväg tidigt helt enkelt och ta det lugnt i trafiken.

3. Kärlek och småbarnsår. Hur lätt det är att glida ifrån varann. Hur mycket kärlek det finns mellan föräldrar och barn, men att det inte för den sakens skull automatiskt finns lika mycket mellan förälder och förälder. Hur trötthet, prioriteringar och kommunikation troligtvis är nyckelord i ett nytt liv. Och att faktiskt inse att det är ett nytt liv och inte bara leva på som om allt vore som innan, fast med en bebis.

4. Att flyga första klass. Att flyga är inte min favoritsyssla, det är trångt, obekvämt och man vet inte vilket knäpphuvud man får till granne under många långa timmar om man har otur. Men att resa första klass som Blondinbella gjort nu till Dubai, alltså det verkar ju sååå sjukt nice! Man har gott om plats, kan ligga ner, egen skärm och full service. Synd att det är så dyrt att man troligtvis aldrig kommer få uppleva det…

5. Politisk partitillhörighet och människosyn. Ett inlägg på Facebook idag fick mig att fundera på detta. En person som jag gillar, träffar ganska ofta och upplever mig ha en ganska lik människosyn som klankade fullkomligt ner på det parti som jag röstat på i senaste valet. Min spontana tanke var att: ”jaha men om du tycker att jag är en sån person så behöver vi ju inte ses mer.” Lite stött helt enkelt. Sen funderade jag över min bild av de personer som röstar på det parti han förespråkar, och kom fram till att han ju inte riktigt stämmer in i den bilden. Man har ju sina stereotyper i bakhuvudet. Men alla är ju inte så. Varken på ena eller andra sidan. Sen när det handlar om partipolitik så upplever iallafall jag att det är i princip omöjligt att hitta ett parti som man delar åsikt med i precis alla frågor. Man måste kompromissa och hitta det minst dåliga alternativet, och ja då får man ju ta på köpet att man kanske ibland stämplas att ha en människosyn som man faktiskt inte har. (Obs, för att förtydliga så är varken han eller jag sverigedemokrat så det behöver ingen fundera vidare över!)

2 thoughts on “2. Fem saker jag tänkt på idag”

    1. Tack, känner mig faktiskt betydligt bättre! Ska som sagt bara bygga upp energiförråden igen sakta men säkert… 🙂

Kommentera

