4. Mina fötter i ett par skor jag gillar


IMG_0130

Okej, kanske inte bästa sko-bilden, men den är inte tagen för detta ändamål utan var egentligen bara en testbild från när vi var i Simrishamn för några veckor sen. Hur som helst- tillbaka till skorna. Jag köpte dem i slutet av sommaren för sko-bidraget vi får från jobbet varje år, det var ett spontanköp eftersom deadline för att utnyttja bidraget närmade sig, men jag är väldans nöjd måste jag säga. Jag ville ha ett par tåliga skor som inte blir blöta när det regnar eller om man går i blött gräs som vanliga gympadojjor blir. Om jag vill gå en långpromenad så gör jag det oavsett om himlen är svart och det väntas regn. Jag har bra regnkläder, men tidigare var det stövlar som gällde och det är ju inte så himla smidigt att gå långt i, åtminstone inte de jag har. Så dessa skor har fått ersätta stövlarna på regnväderspromenaderna nu i höst och jag måste säga att de överträffar mina förväntningar. De är väldigt sköna, har en sula med jättebra grepp och de har hittills inte gett mig blöta tår en enda gång, och tro mig- då har det ändå öst ner ett par gånger.

Man hittar dem på Stadium och de är fortfarande på rea så till och med priset är bra. Spana in dem HÄR.

Kommentera

