Damn. Jaja, nu äre helg!


Fasen. Jag kom av mig. Inte ens en månad fixar jag. Men men, det är väl bara att ta igen det jag missat och hoppa på tåget igen. Inte direkt ett livsavgörande misslyckande. 🙂

Annars då? Jo det är bra tack. Är hemma själv ikväll, mannen är på grabbkväll med övernattning, så jag och Loven har mest chillat och haft en mysig lördagseftermiddag. Igår hade vi tjejmiddag med kompisar från pluggtiden i Växjö, det var trevlans. Skönt när man hittar på saker på fredagar tycker jag, helgen blir liksom så mycket längre då. Särskilt om det ingår vin. Jag är mycket hellre sliten på en lördag än på en söndag måste jag säga.

Men jag mår äntligen bra igen. På riktigt. Det är skönt! Jag känner mig visserligen lite stressad över att komma ikapp på jobbet, och jag kämpar med att komma igång med träning och bra mat igen efter många långa dagar med mycket snor och lite aptit. Men över lag så är livet bra just nu. Jag har massa roliga saker inbokade i november, ska ju bland annat resa till Rom nästnästa helg. Och så är det så skönt att Love trivs så bra på sin förskola. Han försvinner in och leker på en sekund när man lämnar honom, man  hinner inte ens säga hejdå. Det känns bra i mammahjärtat. Och han äter bättre än innan, sover bättre än innan och verkar helt enkelt också må väldigt bra just nu. Skönt!

En annan rolig grej är att jag börjat gå på kurs en halvdag i veckan. En kurs som jobbet betalar! Det är en grundkurs i Adobe Creative Suite, dvs Photoshop, Illustrator och Indesign. Har varit där en gång redan och det var jättekul! Jag kan en del sen innan, men jag är bara självlärd och känner att det är många saker jag gör som nog är onödigt krångliga eller kunde bli snyggare om jag bara kunde verktygen bättre, så en ordentlig grundkurs känns helt perfekt. Min chef är verkligen en pingla hon som gick med på detta när jag lite spontant föreslog att jag skulle få fortbilda mig lite! 🙂

Nu ska jag krypa ner hos min lelle Ove-Love som sussar så sött i vår stora säng. Söndag i morgon och på programmet står bland annat kalas och Mårten gås middag i Helsingborg!

Tudelo!

Kommentera

