Catching up…


Som sagt så slirade jag lite på bloggutmaningen, och hela poängen med den är ju just att man ska komma in i ett flow och uppdatera oftare, men jag är hopplös. Fasen också. Anyway-här kommer en catch-up:

6. Månadens djur är givetvis… …tyvärr de otäcka krypen pälsängrar. Blä. Jag är lite rädd att vi fått in dem i nya lyan. Eller, det vet jag att vi fått, i princip alla hem har pälsängrar och jag har till och med hittat ett par stycken levande, men då på oskyldiga ställen som köket och badrummet. Dessvärre hittade jag dock en ylletröja i lillens byrålåda med ett gäng suspekta hål i som till 99% sannolikhet är gjorda av en hungrig pälsänger. Givetviiiis var det en oanvänd ylleunderställströja från Polarn och Pyret. Billigt och bra. Jävla kryp! Men det konstiga är att jag inte hittat något djur eller skal, och inga andra kläder med hål heller. Skumt. Jag får leta vidare efter dom jävlarna helt enkelt…

7. Kolla! Så här ser jag ut idag…

IMG_9995-1

VOILA! 🙂

IMG_9988-1

8. Ibland blir jag avundsjuk på…

…folk som har cykelavstånd till jobbet.

9. 5 saker jag borde ta tag i…

… planera och bjuda in till adventsminglet som vi tänkt ha.

…städa ur förråd och garderober och rensa. Idag hittade jag av en slump två par shorts som jag letat efter hela sommaren, de låg i en låda med sjalar och halsdukar. Störigt. Men jag har noll koll och en jäkla röra. Suck.

…julklappar. Jag tänker göra lite fotobaserade klappar i år och då är det ju bra att vara ute i tid för det är oftast inget man gör på en halvtimma. Dessutom vet jag av erfarenhet att desto mer sista minuten klappar man köper desto dyrare blir de. Inte bra.

…bankfix. Avsluta mina konton hos en bank som jag aldrig använder, ändra mitt pensionssparande eftersom det inte är avdragsgillt från nästa år, aktivera mitt jobb-bankkort…och givetvis är det en massa koder och meck som jag inte har koll på som behövs och därför är det såååå lätt att skjuta upp just denna punkt. Blä.

…sortera foton. Tusentals bilder. Många dåliga som ska raderas. Många fina som ska in i album. Alla i princip osorterade. Och de flesta har ingen sett förutom jag. Vilket slöseri!

10. Kolla! Här har jag ritat en hund….

….fin va!? Vaddå? Ser du inte den? Näe, men jag har ritat en vit hund så den är kanske lite svår att se. Men jag lovar att den är fin! 🙂

11. Månadens färg är givetvis…

…grå. November är för mig den gråaste och tristaste månaden av dem alla. Oktober är orange och höstfin, December är röd och julig eller kanske vit och snöig om man har tur, men November är bara grå, kall, mörk och ruggig. Not my favourite, men vi är ju snart halvvägs så det är bara att bita ihop.

SÅ! Nu ska jag försöka att få till resten av inläggen på rätt dagar 🙂

Kommentera

