Dagens filmtips!


Jag ser inte så mycket film, men i lördags när jag var sliten och ensam hemma m Love så kollade jag faktiskt på två filmer till och med. Feelgood filmer utan större krav på hjärnverksamhet, och båda var helt okej. Den första var den gamla godingen You’ve got mail från 1998. Tror faktiskt aldrig jag sett hela tidigare, men den är ju himla mysig. Och lite retro nuförtiden, till exempel i scener där man hör modemet ticka för att koppla upp och ja egentligen hela grejen med att de träffas via INTERNET som ju var en stor skräll då! 😉

Den andra var en ny film (2014) på netflix eller om det var viaplay; The angriest man in Brooklyn. Såg den nog mest för att Robin Williams hade huvudrollen; han spelar en man som får veta att han har 90 minuter kvar att leva. Lite märkligt kändes det att veta att det var en av hans sista filmer när den nu handlade så mycket om döden. Det var inte nån av han bästa filmer, men nånstans börjar man såklart ändå själv tänka på vad man gjort i hans situation och hur mycket familj och vänner faktiskt betyder. Det kan man aldrig bli påmind om för många gånger tycker jag, och just därför menar jag att det ändå är en sevärd film trots att den inte triggade igång några direkta känslostormar hos mig iallafall, varken glada eller ledsna.

Kommentera

