Hej igen


Ursäkta avbrottet. Jag är tillbaka nu.

Det blev för mycket måsten och för lite inspiration där i slutet av förra året. Därav pausen. Men nu är jag tillbaks bakom tangenterna, bloggen har fått en lite ny kostym, och förhoppningsvis kommer den få det fler gånger framöver när jag landat lite i vad jag vill med mitt bloggande egentligen. Men nu börjar vi såhär.

En kort summering av de sista veckorna av 2013 kanske är på sin plats? Det kändes mest mörkt, kallt, stressigt och snorigt. Inte så kul. Låg på energi, träningen blev bortprioriterad, Love var sjuk och Erkan jobbade massor. Mer än vanligt alltså. Som tur var kunde jag och familjen se fram emot julen och ledigheten, och jag har verkligen passat på att slöa som en tok nu så mycket jag kunnat. I lördags kom jag till exempel inte ens ur pyjamasen. Så jävla gött! Jag känner mig faktiskt riktigt utvilad och avslappnad nu för första gången på väldigt väldigt länge och det är underbart. Loves sjukdomsveckor innan jul gjorde att det inte alls var ovanligt att bli väckt tio gånger per natt och även om det funkar för att det måste göra det så är man ju på en lägre växel under såna här perioder. Men nu sover han oftast hela nätterna igen och det är helt fakking underbart. Lite störigt bara att jag på egen hand totalt vänt på dygnet och inte kunnat somna förrän framåt morgontimmarna de senaste nätterna, men jag ska försöka styra upp det nu. Alltid är det nått…

DSC_0581

Tänk att vi fick en vit jul! 

Taggad för ett nytt år är jag också! 2014 var ett slags mellanår för min del. Inget jag kommer minnas precis. Ett år som inleddes med föräldrarledighet som gradvis gick över i att jag började jobba igen och vi fick pussla för att försöka få ihop vardagen. Jag kan inte säga att vi lyckades direkt, när jag tänker på hösten tänker jag mest på trötthet, sjukdom och stress, men vi får väl ta nya tag nu i vår helt enkelt. Jag hoppas på att det faktum att vi snart går mot ljusare tider igen och att vi kommer att ha lite längre dagar för Love på föris denna terminen när han är van vid stället kommer att underlätta en hel del. Och så håller jag tummarna för att vi ska få vara friska…

Förutom att få till vardagen på ett vettigt sätt med familjeliv, träning, roliga grejer, hemmafix och jobb, så har jag utnämnt 2015 till rensandes år för min del. Jag är så TRÖTT på alla saker/kläder/prylar och SKIT vi har hemma att jag får krupp. Vi rensade ju i princip ingenting sist vi flyttade eftersom vi ju bor kvar i samma hus och bara kunde slänga ner allt i lådor och bära upp, och vi har samma förråd som vi hade tidigare dessutom. Men nu har jag fått nog. UUUUUT ska det! Jag har redan börjat! Under fyra dagar (inte hela dagar då alltså men lite i taget) har jag rensat ut och storstädat badrummet. Kastat gamla bodylotions som luktar blä och jag inte vet varför jag sparat, sorterat varenda liten hårnål, och rensat ut diverse slattar, hotellprodukter, trasiga grejer och sånt jag inte använt på år och dar. Galet skönt känns det. Och rent! Nästa steg blir förråden i källaren, vi har till och med fixat så att farmor kommer och hänger med Love i morgon så att jag och Erkan kan röja järnet. Nostalgi GO AWAY! Här ska rensas med no mercy!

Helt klart bäst att jag går och lägger mig nu så jag är utvilad inför morgondagen!

Nattinatt!

Kommentera

