Ut med det gamla och inte in med nått!


Rensandet fortsätter här hemma. Hela helgen regnade och stormade ju bort, så det fanns verkligen inga ursäkter för att inte fortsätta röjja. Och det är så skönt! Badrummet tog jag ju tag i i mellandagarna, men nu har vi också kommit en bra bit nere i källaren med förråden, och jag har även börjat sålla i bokhyllan och så smått börjat städa ur alla lådorna i köket. Plastbackar och behållare har införskaffats för många tusenlappar (!) och skabbiga otympliga flyttlådor fulla av pälsängrar är snart ett minne blott!

IMG_0503-0

I källaren. Många lådor blire…

IMG_0507-0 Och många nostalgiska garderobsfynd! Som de här tvåfärgade glitterjeansen som jag köpte i Stockholm 1999 eller 2000 om jag inte minns fel. Bootcut dessutom. Såklart! 😉

IMG_0519-0

Så  här skinande rent har inte vårt sopskåp varit sen vi flyttade in!

IMG_0525-0 Hittade min gamla kalender från pluggtiden i Växjö. Fa-aasen vad späckat schema man hade på den tiden! Föreläsningar, grupparbeten, jobb, träning, styrelsemöten, möte på tidningsredaktionen, fest, besök…. blir trött bara av att bläddra igenom kalendern, puh! Men det roligaste var nog den här notisen nedan:

IMG_0535-0

Hahaha! Jag sökte aldrig, om nån nu undrar…

 

 

Kommentera

