Glimtar från min helg


Jaha, så har ännu en helg rusat förbi. Och jag är galet trött. Tur att kommande jobbvecka är av det kortare slaget….

I lördags hade vi besök av två av mina högstadiekompisar och deras barn, så sammanlagt var det fyra kids mellan 5 och 1 år som härjade runt hemma hos oss hela eftermiddagen. Det regnade tyvärr, så vi var inte så sugna på att gå ut, men det gick förvånansvärt bra ändå faktiskt. Det är ju inte så att det råder brist på leksaker i vårt hem precis, så de sysselsatte sig i flera timmar med diverse tåg, bollar, dockor, köksattiraljer, plastdjur, pärlor och gud vet allts. Och Love var helt salig, han ÄLSKAR att ha andra, större, barn omkring sig att busa med. Totalt slutkörd var han när de åkte hem, och idag har kan verkat lite ensam och tafatt när han försökt leka ungefär samma lekar som igår, precis som att han verkligen saknade de där andra barnen som var här då… 🙂

Trots duggregn så tog jag och Erkan en långpromenad runt stan i går kväll för att få frisk luft. Riktigt skönt var det, och jag blev så förvånad över alla nya restauranger, caféer och butiker som öppnat på massa ställen i stan utan att jag sett det. En period kändes det som att ställe efter ställe fick stänga igen längs gågatan, men nu har den trenden tydligen vänt igen och det är ju kul.

Vi tog också ett varv förbi stans nya kongresscenter och konserthus som invigdes förra helgen. Ser kanske inte så mycket ut för världen på bilden nedan, men jag har hört att det är ett ordentligt uppsving från stans tidigare konserthus så jag får väl se till att ta mig dit på nån sorts evenemang innan hösten förhoppningsvis, det hade varit kul!

Allt på rundan var som tur är inte grått:

Idag var Erik inte riktigt kry, så bortsett från två husvisningar (gaaaah låt oss bara hitta ett jävla hus nångång!) så har han legat nerbäddad hela dagen och sovit. Så jag har alltså fått underhålla lintotten på egen hand, puh! Dock var det ganska välbehövligt med en mamma-Love dag eftersom han är så himla pappig nuförtiden. Men idag funkade det jättebra med bara mig och vi har haft hur mysigt som helst. Min lilla skrotis, tänk att han snart ska bli storebror alltså…

Och så har solen tittat fram lite på eftermiddagen här i Malmö också. Jag passade på att ta fem minuter med en kaffe på terassen och bara njuta av lite värme. Just nu pågår det traditionella vår-battlet på vår innergård mellan den stora kastanjen och det vackra körsbärsträdet (?) som båda blommar och sprider hur mycket vårkänslor som helst. Lovely!

  

Jahaja, det var några glimtar från min helg det, hoppas ni också haft fina dagar. Nu är det dags att hoppa i säng för min del, nattinatt!

//C

One thought on “Glimtar från min helg”

Kommentera

