Jobb och yoga


Tisdag. Späckat schema. Kort vecka men inte mindre att göra för det. Igår hade jag en sån där lite jobbig stresskänsla i kroppen hela dagen, så som det blir när man börjar dagen 10 minuter sen till dagens första möte och sen aldrig känner att man riktigt kommer i kapp. Mailen skrivs i rasande fart, man pratar snabbt och lyssnar bara på halva svaret man får för man försöker göra något annat ”jätteviktigt” samtidigt. Sen in i ett möte och när man kommer ut inser man att inget av de där mailen man skrev tidigare har skickats eftersom man inte varit uppkopplad på nätverket. Suck. Och så gravidkroppen på det. Den har nu sagt ”hej hej, här är jag, trodde du att du skulle komma undan eller?”. Det var nog förra veckan jag så smått fick börja inse att nej, jag kommer inte undan. Magen har börjat ge sig till känna och är nu plötsligt i vägen när jag ska in och ut ur bilen, sätta mig på golvet hos Love eller för all del- äta något. Det är tydligen halva portioner som gäller från och med nu. 🙂 Ja, så här är det alltså i vecka 23. Och det är mååånga veckor kvar och många kilon också. Men det blir nog bra…

Jag lyckades iallafall bryta stressdagen igår genom att gå på yoga. Härliga, underbara gravidyogan på Prebalans alltså, den gör underverk för mig. Igår var jag ju väldigt uppe i varv när jag kom dit, och väldigt splittrad, men efter 75 minuter på mattan var det som om jag hade samlat mig och liksom ”landat”. Jag var fortfarande pigg och energisk, men betydligt mer fokuserad. Tänkte ibilen hem att jag skulle få gjort massor på kvällen av sånt som ”behöver göras”, men som vanligt somnade jag före Love vid läggningen istället (kl halv 8. Bra jobbat…) Story of my life just nu men så får det väl vara antar jag. 🙂

Kommentera

