Här och nu


Vecka 28 redan alltså. Haaallåou, vart tar tiden vägen!?! Vi snurrar på här i vardagen som just nu mest består av lägenhetsvisningar (nej, den är inte såld än), jobbmöten, VAB (vattkoppor), kläd-frustration (har bara gravid-sommarkläder tydligen och det är INTE sommar ännu tyvärr), grillad halloumi, yoga, bilköer (vägarbeten ÖVERALLT) och halsbränna. Tja, det där är faktiskt en riktigt bra sammanfattning av mitt liv just nu måste jag säga. Dessutom fantiserar jag om huset och trädgården och alla miljoner möjligheter till pyssel och fix som ligger framför oss. Och så googlar jag info om syskonvagnar….

Denna djungel. Jag slapp ju vagns-dilemmat förra gången eftersom Erkan försåg sitt ofödda barn med fler vagnar än ungen har tår, men nu är det lite annorlunda. Och framförallt funderar vi på om vi ens kommer ha ett behov av en syskonvagn alls egentligen. Kanske hade det varit praktiskt i ett par månader, men att köpa en vagn för bara den korta tiden och sen mecka med att sälja den igen och allt sånt…nä. Jag tror nog faktiskt inte det blir nån syskonvagn för vår del. En cykelvagn lär det definitivt bli dock, och jag tror vår plan får bli att klara sig med den och med enkelvagnar och ståbräda. Obs, det är så jag känner idag. I morgon eller nästa vecka kan jag inte helt osannolikt vara säker på att en Donkey är det enda rätta för oss också…”puh!”

2 reaktioner till “Här och nu”

  1. Oj, över tio vagnar!! Eller färre tår :-/ Nej jag skulle egentligen bara titta in och förutom att hoppas att du hade en finfin födelsedag (jag tänkte på dig men det fick du tyvärr inte veta, förlåt. Men grattis i efterskott kära vän!), säga att vi är mycket mycket nöjda med cykelvagn. Vår är en Thule CX1 (alltså iochförsig bara en plats) och smidig att svänga, jogga med osv. Så nu fick du lite info även om du inte frågade om det.. Puss å kram!

    1. Haha, mja, kanske inte tio vagnar då, men iallafall åtta! 😉 I vilket fall så är jag ganska fed up på allt det här med vagnar och vill försöka hålla dem till ett minimum om möjligt.
      Tack för input, jag är fortfarande inne på cykelvagnsspåret så det känns som att det kommer bli en sån för oss. Ser framför mig hur Love sitter och petar ut ögonen på sin lillasyster I denna framåtvända vagn med diverse skyddslock mot regn och vind, men vafan, det får det vara värt. Hon får väl lära sig att peta tillbaka helt enkelt. 😉

Kommentera

